Článek
Zakázkové vozy řadí klienty italské automobilky do úplně jiné kategorie. Jeden obzvláště „exkluzivní“ klient, jak jej automobilka popisuje, si objednal supersport inspirovaný jedním z nejuznávanějších ferrari historie, ikonickým F40.
Výsledkem je SC40, unikátní vůz vyrobený v rámci programu speciálních projektů Ferrari. Vychází z modelu 296 GTB Berlinetta, tedy kupé, které je v běžné výrobě. Má však plně zakázkový exteriér a detaily interiéru na míru.
Na první pohled sdílí SC40 podobný designový jazyk s nedávnými výtvory, jako je nový 849 Testarossa a F80. Přední část je definována retro světlomety, které jsou propojeny s nasávacími otvory v nárazníku, jež obepínají špičatou příď. Staromódní vyskakovací světla nahradilo štíhlé denní svícení, které splňuje dnešní bezpečnostní standardy, aniž by narušovalo retro charakter vozu.
Po stranách SC40 připomíná vzduchové kanály z modelu F40 s ozdobnými prvky z uhlíkových vláken. Vrací se ikonické pevné zadní křídlo modelu F40, i když v poněkud kompaktnější podobě. Rovněž lamely na krytu motoru, zasazené mezi odvětrávané zadní blatníky, znamenají další odkaz na jeho předchůdce.
Vzadu pocházejí zadní světla z modelu 296 GTB, i když by se dalo namítnout, že čtyři kulaté lampy by k nostalgickým proporcím ladily lépe. Majitel zvolil zakázkovou povrchovou úpravu Bianco SC40 místo tradiční červené, doplněnou dvoubarevnými pětipaprskovými koly z lehkých slitin a jasně žlutým erbem Ferrari.
Interiér vychází ze současného sériového modelu, dokud si nevšimnete speciálního obložení. Prostor pro nohy, středová konzola, vložky do palubní desky, pádla pod volantem, volant a zadní část kabiny jsou vyrobeny z karbonu a kevlaru, což je u moderního Ferrari novinka. Skořepinová sedadla s logem SC40 jsou čalouněna červenou technickou látkou Jacquard v kombinaci s Alcantarou po celém obvodu kabiny.

Ferrari F40
Bohužel novinka nemá motor V8 a manuální převodovku jako F40. Místo toho si přebírá plug-in hybridní konfiguraci z modelu 296 GTB. Tedy 2,9litrový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem a jeden elektromotor, což dohromady dosahuje výkonu 611 kW, 830 koní.
Model F40 byl uveden na trh v roce 1987 a byl posledním vozem, který osobně schválil Enzo Ferrari. Tento plakát s vozidlem sloužil jako nástupce modelu 288 GTO a připravil cestu vlajkovým modelům F50, Enzo, La Ferrari a F80.