Článek
Testarossa patří mezi nejslavnější jména v historii značky Ferrari. Model oficiálně představený v roce 1984 přitom svým názvem odkazoval na závodní vůz z padesátých let, který měl jméno Testa Rossa (z italštiny červená hlava), odkazující na červené lakování hlavy válců.
Původní model s ikonickým designem od slavného studia Pininfarina se vyráběl až do roku 1996, přičemž dostal i dvě upravené verze. Model 512 TR přinesl celkové vylepšení, 501kusová edice F512 M navíc dostala pevné světlomety místo výklopných a další zvýšení výkonu. Ikonickým se model stal i díky účinkování v řadě filmů a seriálů.
Nyní se slavné jméno vrací, konkrétně pod názvem Ferrari 849 Testarossa. Model by měl v nabídce značky nahradit vůz Ferrari SF90, přičemž pod kapotou ukrývá sofistikované hybridní pohonné ústrojí.
Jeho základem je 4,0litrový motor V8 s twin-turbo přeplňováním, který oproti modelu SF90 prošel řadou vylepšení. Samotný spalovací motor tak nabízí 830 koní. Přitom spolupracuje se třemi elektromotory, dvěma na přední nápravě a jedním na zadní, které přidávají dalších 220 koní.
Novinka tak nabízí kombinovaný výkon 1050 koní a pohon všech kol s vektorováním točivého momentu, tedy schopností rozdělovat výkon podle potřeby. Zrychlení z nuly na 100 km/h vůz zvládne za 2,3 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje 330 km/h. Testovací okruh Fiorano pak vůz zvládl o 1,5 sekundy rychleji než model SF90 Stradale.
Elektromotory jsou napájeny z baterie o kapacitě 7,45 kWh a zvládnou vůz rozpohybovat i v čistě elektrickém režimu na vzdálenost až 25 kilometrů. Výkon je přitom omezen na 163 koní.
Oproti modelu SF90 pak 849 Testarossa nabídne i vylepšenou aerodynamiku, včetně výsuvného zadního spoileru a dvou menších křídel po stranách karoserie. K dispozici je i volitelný paket Assetto Fiorano, který kromě vylepšené aerodynamiky slibuje snížení hmotnosti o 30 kilogramů na 1570 kilo.
Nové Ferrari 849 Testarossa je dostupné jako kupé i roadster s pevnou stahovací střechou a označením 849 Spider. Stahování střechy zabere mechanismu kolem 14 sekund a lze provádět i za jízdy nižší rychlostí, podepisuje se však na vyšší hmotnosti vozu.
Po designové stránce se novinka snaží na původního nositele jména odkázat například matně černým pruhem na přídi, propojujícím přední světla, nebo specificky tvarovaným předním nárazníkem. Současně je ale podobná řadě dalších moderních vozů značky.

Původní Ferrari Testarossa bylo uvedeno v roce 1984.
Kabina se soustředí na řidiče a snaží se připomenout styl závodních vozů. Na volantu tak vidíme klasická ovládací tlačítka, do displeje před řidičem pak automobilka integrovala podporu pro mobilní konektivitu. Ve výbavě nechybí ani bezdrátová nabíječka telefonu nebo menší displej před spolujezdcem, který přináší základní informace o jízdě.
Výroba nového Ferrari 849 Testarossa odstartuje v příštím roce, ale objednávky značka přijímá již nyní. Za kupé zákazníci zaplatí od 460 000 eur (cca 11,2 milionu korun), otevřená karoserie pak vyjde minimálně na 500 000 eur (cca 12,2 milionu korun).