Článek
Nosným prvkem v interiéru u nového kodiaqu je umístění výdechů ventilace. To není vodorovné jako třeba u superbu nebo technicky spřízněného tiguanu, nýbrž svislé. A platí to pro všechny čtyři větrací otvory. Díky tomu se i - jak vidíte na fotografii - mohl displej multimediálního systému posunout výše. Jak jsme si ověřili během prvních novinářských testů v Norsku, je na něj nyní lépe vidět.
Pozice za volantem, řízení, brzdy i odezva zkoušeného dvoulitrového turbodieselu jsou prakticky stejné jako u superbu, zde navíc podpořené sedmistupňovým DSG (superb třetí generace má zatím o jeden rychlostní stupeň méně).
Kruhové ovladače klimatizace a sedm tlačítek (výstražná světla, asistenční systémy apod.) pod displejem multimediálního systému se díky větším prostorovým možnostem jakoby vznáší. Důmyslně integrované jsou do boků trojúhelníkové plasty s dírou - třeba v terénu se jich můžete přidržet. Jak vidno, interiér kodiaqu je svébytný a z tiguanu toho moc nepřebral. Popravdě je úplně jiný a patrně nebudeme od pravdy, když napíšeme, že mezi škodovkami hraje tu nejvyšší ligu.
Škodovka konečně vyslyšela nářky majitelů poslední generace superbu, kterým se nelíbila subtilní páka automatické převodovky a přišla s větší a masivnější pákou (jakou měl třeba „dvojkový“ superb). Superb se hezčí páky dočká později v rámci modelové péče, kodiaq ji bude mít od samotného začátku produkce.
Nepochopitelně ale i on dostal příliš malé vnitřní zpětné zrcátko, které vadí i v superbu. Digitální přístrojový štít kodiaq po vzoru superbu nedostane, respektive dostane, ale později.
Kodiaq bude mít pět různých plastových dekorů, a pokud si připlatíte, tak i takzvané ambientní osvětlení s možností výběru deseti barev (k dispozici máte všechny, jen přepínáte pomocí tlačítka).
Více bude zřejmé 1. září v osm hodin večer, kdy se nové želízko v segmentu SUV kompletně odhalí.