Hlavní obsah

První fotografie vozů z Kolína

Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

KOLÍN

Světová premiéra vozy z kolínské automobilky TPCA, kterou založily PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation (TMC), čeká až v březnu v Ženevě. Oba partneři PSA a TMC ve středu zveřejnili první oficiální fotografie vozů Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1.

Foto: Jiří Smutný

Před kostelem sv. Jiljí v Komárově

Článek

Jak ve středu informovala automobilka, vozy budou mít na výběr dvě pohonné jednotky, zážehovou o objemu 1,0 l a vznětovou čtrnáctistovku. Vozy jsou na první pohled stejné velikosti. Přesto se však liší v milimetrových položkách.

AUTA Z KOLINAPříloha ve flashi

Jak již na autosalónu v Paříži pro Právo uvedl generální ředitel Citroënu Claude Satinet, cena nových kolínských aut by se měla pohybovat mezi 7500 až 8000 euro. (Pozn. redakce při současném kursu 232 250 až 248 000 Kč). [celá zpráva] Kromě pětidveřových variant se v Kolíně podle Satineta budou vyrábět i třídveřové.

ZnačkaDélkaŠířkaVýška
Peugeot 1073 428 mm1 630 mm1 470 mm
Toyota Aygo3 405 mm1 615 mm1 465 mm
Citroën C13 429 mm1 630 mm1 470 mm

Designově se malé vozy z Kolína snaží dodržet image mateřských automobilek. Nejlépe z tohoto pohledu vychází Toyota Aygo. Peugeot 107 a Citroën C1 jsou vzhledově velmi podobné, alespoň co se týká pohledu na fotografii. "Peugeot i Citroën si zachovávají svou tvář. Například přední a zadní svítilny jsou odlišné, i když se to z tohoto pohledu tak nejeví," řekla Novinkám mluvčí Citroënu ČR Martina Bedrnová.

Ve městě jako doma

Z praktického hlediska by však francouzské vozy měly mít výhodu při nastupování pasažérů dozadu. Oproti Toyotě totiž zadní dveře u 107 a C1 tvoří zároveň blatník zadních kol, zatímco u japonského vozu jsou dveře klasicky vykrojené.

Čtyřmístná auta z Kolína se díky svým kompaktním rozměrům budou cítit doma především v přeplněných ulicích měst. Tomu odpovídá i spotřeba motorů. Vznětová čtrnáctistovka, kterou mají ve výbavě rovněž Peugeot 206 a 307, spotřebuje ve městě 5,5 l nafty na 100 km. V případě kolínských aut může být apetit motoru o výkonu 50 kW při 4000 ot.min. a maximálním točivém momentu 150 Nm při 1750 ot.min. (160 Nm při 2000 ot.min. u Peugeotu 307) ještě o něco nižší.

Motor1,01,4 HDI
Typzážehovývznětový
Objem ccm9981398
Výkon kW/ot.min.48/60050/4000
Max.toč.moment Nm/ot.min.90/4100150/1750

Benzínový čtyřválec 1,0 z produkce Toyoty, který pohání například model Yaris, si ve městě řekne o 6,8 litru na 100 km. Jednotka disponuje výkonem 48 kW při 6000 ot.min. a maximálním točivým momentem 90 Nm při 4100 ot.min.

Reklama

Výběr článků

Načítám