Článek
Čistě elektrické BMW i4 prošlo v loňském roce faceliftem, který přinesl změny v oblasti interiéru i exteriéru. Nyní však automobilka oznámila jeho další drobné vylepšení, které se týká především techniky.
Začít můžeme od nižších verzí eDrive35 a eDrive40, které od července tohoto roku dostanou polovodičové součástky z karbidu křemíku. Výsledkem by mělo být snížení spotřeby o zhruba 4,5 procenta, zatímco dojezd by se měl (v závislosti na modelu a výbavě) prodloužit až o 22 kilometrů.
Ještě zásadnější informace se ale týká výkonnějšího provedení z dílny divize M Performance. Model BMW i4 M50, který byl prvním vozem této divize a v uplynulých letech se stal opakovaně nejprodávanějším modelem řady M, totiž končí.
Místo něj automobilka od července tohoto roku zařadí do nabídky ještě výkonnější model i4 M60 xDrive, jehož systémový výkon 601 koní (442 kW) překonává parametry modelu M50 o 42 kW (57 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy rychleji) a jeho elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 433 kilometrů.