Článek
Skupina Volkswagen zaznamenala úspěch se svou novou značkou AUDI na čínském trhu. Debutový model E5 Sportback získal během třiceti minut od otevření objednávek přesně 10 153 rezervací. Ralf Brandstätter, člen představenstva VW pro Čínu, popsal reakci zákazníků jako „ohromující“, uvádí web Motor1. Elektromobil vzniká ve spolupráci se SAIC v továrně SAIC-Volkswagen a je určen výhradně pro čínský trh.
Nová značka AUDI má podle Brandstättera oslovit „jiné nové skupiny zákazníků v Číně, které jsme dříve nepokryli čtyřmi kruhy“. Vedle E5 Sportback plánuje společnost uvedení dvou dalších elektromobilů v následujících letech, včetně velkého kombi situovaného velikostně mezi modely A5 Avant a A6 Avant.
E5 Sportback se výrazně liší od tradičních modelů Audi. Vůz nepoužívá charakteristické čtyři kruhy a vyznačuje se minimalistickým designem s 27“ 4K displejem táhnoucím se od sloupku ke sloupku. Doplňují ho obrazovky bočních kamer.
Základní verze s jedním zadním motorem a 76kWh baterií nabízí výkon 220 kW a dojezd až 618 kilometrů podle cyklu CLTC za ekvivalent 770 tisíc korun.
Vrcholná varianta Quattro s dvěma elektromotory dosahuje výkonu 578 kW díky 100kWh baterii a stojí pouze 1,05 milionu korun. Zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 3,4 sekundy a ujede až 647 kilometrů na jedno nabití. Výbava zahrnuje řízení zadních kol, adaptivní vzduchové odpružení, 800V nabíjení a lidar.
Spuštění samostatné značky ve spolupráci s čínským SAIC představuje odvážnou strategii pro čínský trh elektromobilů, na kterém je extrémně silná konkurence. Přestože byl úvodní zájem výrazný, teprve čas ukáže, zda si značka AUDI, psaná velkými písmeny pro odlišení od tradičního názvu Audi, dokáže vybudovat stabilní pozici na největším automobilovém trhu světa mezi místními i zahraničními konkurenty.