Článek
Světově první aerodynamický automobil 1914 ALFA 40/60 Aerodinamica prototyp byl vytvořen pro hraběte Marca Ricottiho automobilkou ALFA (dnes Alfa Romeo), karoserii dodala firma Castagna.
Díky svému futuristickému tvaru mohl prototyp dosáhnout na tu dobu ohromující rychlosti 139 km/h, a to s relativně malým motorem o výkonu 52kW-70 koní (70 koní má například i pátá generace VW Polo 1,2 MPI). V roce 1914 vyjel na silnici také slavný Ford model T s výkonem 14,7 kW (20 koní) při 1800 ot/min., který dosahoval maximální rychlosti 72 km/h.
Řidič seděl v Aerodinamice uprostřed a měl výhled jako z kabiny letadla. "Tunel" v přední části vozu nebyl jen pro okrasu, ale posílal proud vzduchu k motoru, který byl uložen v oblasti sedadel pro cestující. Stejně jako ostatní ALFY v té době měl i tento model čtyřventilový motor o objemu 6082 ccm.
Tento italský jednorázový prototyp se bohužel nikdy nedostal do sériové výroby, protože podle historiků "nenabídl žádné zlepšení výkonu oproti modelům s běžnou karoserií“, uvedl server DailyMail.
Prvním sériově vyráběným aerodynamickým automobilem se tak stal až v roce 1921 německý Rumpler OA 104, známější pod názvem Tropfenwagen. Ten měl taktéž kapkovitý tvar a dosahoval maximální rychlosti až 105 km/h. Konzervativní společnost ho však nepřijala a tak se ho vyrobilo pouze něco okolo stovky kusů.