Hlavní obsah

Prodej aut v Německu letos vzroste, na předcovidové úrovni ale nebude

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v letošním roce opět zvýší, zatím se však nevrátí na úroveň z doby před pandemií covidu-19. Podle internetových stránek německého časopisu Automobilwoche to předpověděla konzultační společnost S&P Global Mobility.

Foto: Daimler

Výroba mercedesů (ilustrační foto).

Článek

„(Německý automobilový) trh neudrží růst z první poloviny roku,“ uvedl analytik Martin Benecke ze společnosti S&P Global Mobility. „Stále však očekáváme, že prodej v tomto roce dosáhne zhruba 2,8 milionu osobních automobilů,“ dodal.

Loni se prodej nových osobních aut v Německu podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) zvýšil o 1,1 procenta na 2,65 milionu vozů. Letos prodej v období od ledna do července meziročně stoupl o 13,6 procenta na 1,64 milionu vozů.

V roce 2019, tedy před příchodem pandemie covidu-19, prodej nových osobních aut v Německu dosáhl 3,6 milionu vozů. S návratem na tuto úroveň Benecke nepočítá ani v příštím roce, kdy se podle něj v Německu prodá 2,9 milionu nových vozů.

„Pokud se bude situace vyvíjet příznivě, může znovu dosáhnout tří milionů osobních vozů. Ale ne více,“ řekl analytik o dlouhodobějším potenciálu německého automobilového trhu.

Německé automobilky v poslední době těží z poklesu problémů v dodavatelských řetězcích. V období od ledna do července se produkce osobních automobilů v Německu meziročně zvýšila o 31 procent na 2,5 milionu vozů. Byla však o 11 procent nižší ve srovnání s první polovinou roku 2019, vyplývá z údajů svazu automobilového průmyslu VDA.

Průzkum institutu Ifo nicméně ukázal, že nálada v německém automobilovém průmyslu se v červenci zhoršila v důsledku nižšího objemu zakázek. Index nálady klesl na 23,6 bodu z červnových 27,1 bodu.

Automobilový průmysl patří mezi nejvýznamnější průmyslová odvětví v Německu. Na německých automobilkách je závislá i řada českých podniků.

Nedostatek čipů v Německu potrvá ještě roky, zní z Audi

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám