Hlavní obsah

Příliš velká automobilka? EU se má obávat spojení PSA a FCA

8. 6. 2020, 16:05

Evropská komise se obává, že americko-italská automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzský koncern PSA budou mít po svém spojení příliš vysoký podíl na trhu s malými dodávkami. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Reuters.

Foto: František Němec, Novinky

Peugeot Rifter

Článek

Automobilové koncerny PSA, pod nějž patří značky Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall, a FCA, který zastřešuje Abarth, Alfu Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancii, Maserati a Ram, se na fúzi dohodly koncem loňského roku. Jejich spojením má vzniknout čtvrtý největší výrobce aut na světě.

Na trhu malých dodávek ovšem podle Evropské komise (EK) by mohl být podíl nově vzniklého koncernu příliš velký. Fiat v této části trhu nabízí hned dva modely, Fiorino a Doblò, koncern PSA zase prodává trojčata Citroën Berlingo, Peugeot Rifter a Opel/Vauxhall Combo. A aby toho nebylo málo, nejmenší dodávka v nabídce Toyoty, model ProAce City, je také ve skutečnosti přeznačkované Berlingo.

První jízda s Toyotou ProAce City: Paterčata jsou kompletní

AutoMoto

EK podle „informovaných zdrojů“ agentury Reuters sdělila své obavy oběma automobilkám minulý týden. Pokud se jim nepodaří pochybnosti vyvrátit a nabídnout ústupky, zahájí komise čtyřměsíční přezkum navrhovaného spojení.

Komise, která je antimonopolním orgánem EU, si stanovila lhůtu pro předběžné přezkoumání dohody do 17. června. K dnešní zprávě se odmítla vyjádřit. Nevyjádřil se ani Fiat Chrysler; koncern PSA uvedl, že to zatím komentovat nebude.

Foto: Fiat

Fiat Doblò Cargo

Antimonopolní úřady obvykle požadují oddělení aktivit, které se překrývají, aby byla zajištěna větší konkurence na trhu. Je tedy možné, že nějaké ústupky bude chtít EK i v tomto případě, aby fúzi v hodnotě 50 miliard amerických dolarů (1,2 bilionu korun) schválila.

Chrysler slaví 95 let. Provázely ho velké úspěchy, ale i řada problémů

AutoMoto

Fiat Chrysler a PSA se chtějí spojit, aby se dokázaly lépe vyrovnat se slabší poptávkou a mohly sdílet náklady na výrobu čistších vozidel, která musejí splňovat přísnější emisní standardy.

Dohoda tak dá dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur (4,5 bilionu korun).

Reklama

Související články

Výběr článků