Hlavní obsah

Poslední rocková hvězda od Mitsuoky je neprakticky unikátní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jako by s pouhými dvěma stovkami kusů nebyla Mitsuoka Rock Star už dost ojedinělá, poslední z limitované série má jméno Rock Star 2.0 LHD Only1 Special. Jako jediný kus má volant vlevo a dvoulitrový motor. Nový majitel vzejde z losování, kterého se ovšem mohli účastnit pouze zájemci z Japonska.

Foto: Mitsuoka

Mitsuoka Rock Star (Ilustrační foto)

Článek

Japonská automobilka Mitsuoka - jistě dobře známá každému milovníkovi bizarních aut - se specializuje na domácí trh, takže vyrábí auta s volantem vpravo. Jedním z těch aut je i stroj s názvem Rock Star, tedy „rocková hvězda“.

Není zrovna k smíchu, třebaže jde o pokus napodobit Chevrolet Corvette C2 ze 60. let na technickém základu poslední Mazdy MX-5 gen. ND - nakonec vypadá docela dobře a rozhodně se za vámi každý otočí, když s ní někam pojedete.

Chcete řídit rockovou hvězdu? Japonci stvořili roztomilého křížence

AutoMoto

Tohle auto vzniklo k padesátinám Mitsuoky a všech 200 vyrobených kusů mělo původně mít volant vpravo. Jenže to nakonec bude jinak - poslední vůz bude mít volant vlevo, tedy správně podle měřítek většiny světa. Přesto tohle auto dost pravděpodobně zůstane v Japonsku.

Vůz se všeříkajícím jménem Mitsuoka Rock Star 2.0 LHD Only1 Special má základ v MX-5 kanadské specifikace a dostal červený zevnějšek i části interiéru. Automobilka ho už vyrobila a následně vystavila ve svém dealerství v okrsku Azabudai tokijské čtvrti Minato.

A taky bude stát slušný balík - 9,9 milionu jenů, tedy 1,8 milionu korun. Neboli zhruba dvojnásobek toho, co stojí „běžný“ kousek. Jediný majitel nebude platit navíc „jen“ za exkluzivitu a snazší provoz v zemích EU či Severní Ameriky, nýbrž i za větší, dvoulitrový motor o výkonu 184 koní. Všechny ostatní Rock Stary vznikly s patnáctistovkou o 130 koních, základním to motorem pro MX-5 gen. ND.

Unikátní vůz získá ten, koho vylosuje automobilka ze stovky zájemců. Navzdory umístění volantu však přijímala přihlášky pouze z Japonska. Zájemci se mohli hlásit do pondělí 14. února a složit zálohu ve výši půl milionu jenů (92 tisíc korun). Zbylých 99 lidí, kteří vůz nezískají, dostanou tuto zálohu zpátky.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám