Hlavní obsah

Porsche už vyvíjí nový taycan. Na revoluční baterie však může být ještě brzy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští generace Porsche Taycan je už ve vývoji, byť na počátku. Je pravděpodobné, že bude stát na jiné platformě. Na které, však zatím není známo.

Foto: Porsche

Porsche Taycan Turbo GT

Článek

Automobilka Porsche teprve nedávno představila modernizovaný elektromobil Taycan, už nyní však pracuje na jeho nové generaci. Potvrdila to Sarah Razaviová, manažerka energetických a nabíjecích systémů taycanu, v rozhovoru s australským magazínem CarSales.

Největší změnou bude patrně přechod na novou platformu. Současný základ jménem J1, na němž stojí i Audi e-tron GT, dosáhl svých limitů. Kterou platformu ovšem bude nový vůz mít, zda to bude například již oznámená SSP Sport, jež má sloužit velkému SUV, je zatím ve hvězdách.

„Jakmile zveřejníme auto, už začínáme pracovat na dalším, takže aktuálně shromažďujeme nápady a ptáme se, co bychom měli pro příští generaci vylepšit,“ řekla Razaviová. Jedním ze zlepšení má být větší dojezd, který je už nyní dle WLTP na hodnotě 790 km.

Nabízelo by se využití baterie s pevným elektrolytem, ale tato technologie nemusí být včas připravena k nasazení do produkční výroby. „Pracovali jsme na tom, samozřejmě, ale abych dal časový rámec, kdy bude připravená? Je ještě příliš brzy na potvrzení, nebude hotová během roku či dvou. Přijde, ale chce to čas,“ nechal se slyšet produktový specialista taycanu Mayk Wienköter.

Porsche Taycan má svůj vrchol. Verze Turbo GT už láme rekordy

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám