Hlavní obsah

Porsche Taycan má rekord nejdelšího smyku, ale jen mezi sobě rovnými

Novinky, Marek Bednář

Nový nejdelší řízený smyk elektromobilu má hodnotu lehce přes 42 kilometrů a získalo ho Porsche Taycan na německém Hockenheimringu. Absolutní driftovací rekord je nicméně téměř devětkrát delší.

Porsche Taycan má rekord nejdelšího smyku elektromobiluVideo: Porsche

 
Článek

Guinnessova kniha rekordů má řadu záznamů zajímavých a hodnotných, ale taky spoustu kuriózních až bláznivých. Kam patří ten, který se povedl automobilce Porsche, necháme na vás – je to nejdelší drift, tedy řízený smyk zadní nápravy, v bateriovém elektromobilu.

Ta poslední dvě slova jsou důležitá, to je ten háček – pilot Dennis Retera smykem urazil 210 kol na 200 m dlouhém kruhu, což trvalo 55 minut a vůz urazil 42 171 metrů. Jakkoliv je to úctyhodný řidičský výkon, je to rekord „pouze“ mezi elektromobily.

Foto: Porsche

Porsche Taycan po rekordním driftu.

„Driftovat s tímto elektrickým porsche je velmi snadné, zejména s touhle verzí, která má poháněná pouze zadní kola. Pořád je dost síly a nízké těžiště spolu s dlouhým rozvorem zajišťují dobrou stabilitu,“ komentoval Retera svou práci. Taycan s pohonem pouze zadní nápravy se prodává v Číně, v Evropě nikoliv.

První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek

Testy

„Přesto bylo velmi únavné udržet plnou koncentraci celých 210 kol, zejména když mokrý asfalt okruhu nemá všude stejnou přilnavost. Ovládal jsem smyk pomocí řízení, což je efektivnější, než to dělat pomocí plynového pedálu, a snižuje to riziko přetočení,“ dodává Retera.

Foto: Porsche

Porsche Taycan při rekordním driftu.

Vůbec nejdelší drift je zmíněnému výkonu ještě na hony vzdálený – zkraje roku 2018 padl v USA, kde Johan Schwartz kroužil s BMW M5 osm hodin v kuse a urazil 374 kilometrů. Během té doby pětkrát doplňoval palivo – za jízdy, samozřejmě.

Řidič s BMW M5 driftoval osm hodin v kuse, palivo se muselo tankovat za jízdy

AutoMoto

Zda by bylo možné něčeho takového dosáhnout s elektromobilem, je otázkou. Není známo, kolik energie Retera při svém driftu spotřeboval, abychom odhadli, na co by stačila baterie taycanu. Nabíjení za jízdy elektromobily neumožňují, ovšem ty produkční... Vývojové prototypy na tom mohou být jinak.

Reklama

Výběr článků

Načítám