Hlavní obsah

Porsche přichází s ultimativní okruhovou hračkou, vznikne jen 77 kusů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche 911 GT3 R Rennsport má základ v závodním autě, ale netýkají se ho pravidla pro jednotlivé šampionáty. Jeho 4,2l šestiválec tak točí 9400 otáček a nabízí 620 koní bez přeplňování.

Porsche 911 GT3 R RennsportVideo: Porsche

 
Článek

Automobilka Porsche slíbila účastníkům svého setkání Rennsport Reunion překvapení a také svůj slib splnila - odhalila speciální okruhový stroj, který vznikne v pouhých 77 kusech. Dostal název 911 GT3 R Rennsport a jeho základem není silniční auto, nýbrž závodní 911 GT3 R.

Hovoří o něm jako o „moderní 935“ a vskutku přinejmenším zadní křídlo připomíná model 935 ze 70. let minulého století. Kromě něj je tu obří difuzor a příď je neméně divoká s velkými nasávacími otvory, snad ještě většími průduchy v kapotě a křidélky po stranách, usměrňujícími proudění vzduchu kolem kol.

Záď vozu ukrývá 4,2l plochý šestiválec, který je založen na tom v závodní 911 GT3 R, ale nepoutají ho žádná omezení pro jednotlivé šampionáty. Jeho nejvyšší otáčky jsou 9400 a nejvyšší výkon je 620 koní, a to bez přeplňování. Dokáže spalovat benzín s až 25% příměsí etanolu a spolupracuje se šestistupňovou sekvenční převodovkou, která posílá všechen výkon na zadní kola.

Pod slupkou je podobností se závodním vozem více, například nastavitelné odpružení od firmy KW, brzdy značky AP či 117l palivová nádrž. Pneumatiky Michelin Pilot Sport M S9 byly vyvinuty speciálně pro tento vůz.

V interiéru oproti závodní specifikaci přibyly displeje, které slouží jako zpětná zrcátka spolu s kamerami vně vozu. Také je tu ambientní osvětlení a ochranná klec. A zevnějšek budou zákazníci moci mít v sedmi různých barvách nebo v nelakovaném karbonu. To vše za cenu od 1,046 milionu dolarů, tedy asi 24 milionů korun.

Porsche 911 se poprvé představilo před 60 lety

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám