Hlavní obsah

Porsche použije k servisu aut rozšířenou realitu. Opravy budou výrazně rychlejší

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Severoamerické zastoupení automobilky Porsche vyvinulo systém nazvaný Tech Live Look, který umožňuje expertnímu technikovi přímo poradit mechanikovi s problémem, se kterým si neví rady, a to na dálku a pomocí brýlí pro rozšířenou realitu. V dohledné době by měl být nasazen do všech dealerství v USA.

Foto: Milan Malíček, Právo

Porsche bude v amerických servisech používat rozšířenou realitu. Na ilustračním snímku motor Panamery Turbo.

Článek

Běžně by nějaký složitější nebo neobvyklý problém s autem znamenal, že vůz bude dlouho v servisu a řada různě zkušených techniků se bude snažit přijít na to, co je s ním špatně.

Nejen pro ně je určen systém Tech Live Look, který je kombinací tzv. rozšířené reality a chytrých brýlí.

Slouží k tomu, aby technický expert mohl detailně pomoci mechanikovi v kterémkoli dealerství po Spojených státech s problémem, se kterým si mechanik neví rady. Expert může mechanikovi přímo do brýlí posílat schémata, případně mu jinak radit, a to v reálném čase.

Mechanik má tyto informace dostupné přímo před sebou, i když se dívá pod kapotu vozu. Nemusí tedy odbíhat k notebooku, kam mu třeba expert poslal e-mail, nebo se snažit pochopit, co expert říká, jen z telefonního hovoru.

Hlavní výhodou systému je samozřejmě úspora času. Doba potřebná pro opravu je údajně s novým systémem o 40 procent kratší. Během letošního a příštího roku by systém měl být nasazen ve všech 189 dealerstvích Porsche v USA.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám