Hlavní obsah

Porsche postavilo nový cayenne s českou závodnicí za volantem proti hypersportu 918 Spyder

Při své premiéře v roce 2013 na frankfurtském autosalonu byl elektrifikovaný hypersport 918 Spyder korunován jako nejrychleji akcelerující sériové Porsche. Z nuly na 100 km/h potřeboval pouhé 2,6 sekundy. Svou hybridní technikou předběhl dobu a stále jde o obdivuhodný vůz. V roce 2025 se mu však v prostém zrychlení umí postavit i mnohem těžší SUV.

Foto: Porsche

Gabriela Jílková patři mezi testovací závodníky Porsche.

Článek

Porsche v rámci premiéry nového elektrického SUV Cayenne zorganizovalo závod ve sprintu mezi vozy 918 Spyder a Cayenne Turbo Electric, aby ukázalo, jak je nejtěžší sériově vyráběné porsche na stovce o desetinu sekundy rychleji.

Mastodont vážící 2645 kilogramů potřebuje k dosažení cíle dvě a půl sekundy, což odpovídá nejnovějšímu modelu 911 Turbo S. Poté se však karta obrací, placka je na 200 km/h za 7,3 sekundy, o desetinu rychleji než vrcholný cayenne. Samozřejmě že o jinou disciplínu by také šlo při soupeření na okruhu.

Propagační video automobilky, ve kterém vystupují závodník Mark Webber a vývojová jezdkyně týmu Formule E Gabriela Jílková, ukazuje souboj mezi dvěma naprosto odlišnými vozy, který končí remízou.

Pokud mluvíme výhradně o zrychlení z 0 na 100 km/h, elektrický Cayenne stále není nejrychlejším vozem Porsche. Tento titul patří jinému elektromobilu, Taycanu Turbo GT s paketem Weissach, který zvládne sprint za 2,2 sekundy. Také Taycan Turbo S je rychlejší s časem 2,4 sekundy.

Cayenne Turbo Electric má ale v sobě něco navíc: Je to nejvýkonnější Porsche všech dob s neuvěřitelným výkonem až 1156 koní.

Výběr článků

Načítám