Hlavní obsah

Polestar 3 stanovil rekord dojezdu mezi SUV

2:22
2:22

Poslechněte si tento článek

Rekord v dojezdu elektrického SUV má nově hodnotu 935 kilometrů. Polestar 3 s obří baterií i hmotností ho dosáhl na veřejných silnicích Anglie.

Foto: Polestar

Polestar 3 a jeho rekord v dojezdu

Článek

Nová verze Long Range vlajkového SUV Polestar 3 s baterií o kapacitě 107 kWh a jediným 220kW motorem na zadní nápravě dokázala na jedno nabití urazit 935 kilometrů při jízdě po východní Anglii. Tím Polestar 3 pohodlně překonal svůj oficiální dojezd 705 kilometrů a zároveň překonal dosavadní rekord 917 kilometrů, který loni stanovil Ford Mustang Mach-E.

Ujetá vzdálenost odpovídá konečné spotřebě 12,1 kWh na 100 kilometrů, což je 8,26 kilometru na kWh. Tato hodnota odpovídá oficiálním údajům podle WLTP u malých elektrických vozů, mnohem lehčích, než váží Polestar 3. Jeho hmotnost je 2,4 tuny.

Automobilka uvedla, že vůz pokračoval ještě 13 kilometrů poté, co ukazatel nabití baterie dosáhl 0 procent, a tak dojel k nabíječce. Dost možná by tedy ještě pár kilometrů urazil. Vůz použitý při pokusu byl zcela sériový, a to včetně pneumatik Michelin Sport 4 EV. Rekordní jízda se uskutečnila po běžných veřejných silnicích všech typů.

Sam Clarke, jeden ze tří řidičů, kteří automobil během pokusu řídili, vysvětlil, že rekordní jízda Polestaru probíhala v podmínkách lépe odrážejících reálné řízení. „Jde o rekord při cestování, což znamená, že používáme veřejné silnice, musíme dodržovat běžné rychlostní limity a nemůžeme jet dvakrát po stejné silnici, takže v podstatě děláme jednu velmi velkou smyčku,“ řekl Clarke.

Právě tento poslední požadavek znamenal jistou překážku. „Měli jsme problém, když jsme se dostali do Melton Mowbray úplně na konci jízdy a ukázalo se, že se tam příští den koná cyklistický závod, takže mnoho silnic bylo uzavřeno. Pokaždé, když jsme se pokusili změnit směr, našli jsme další uzavírku a další uzavírku,“ popsal Clarke situaci.

Dodal, že takový rekord na silnicích je relevantnější než absolutní rekord dojezdu, dosažený někde na okruhu, protože „je to nejblíž skutečnému světu, na pořádných silnicích při normálních rychlostech“. Řekl také: „Netvrdíme ani na vteřinu, že všichni mohou dosáhnout stejných dojezdů jako my, ale překročili jsme údaje WLTP o značnou vzdálenost. Trochu efektivnější jízda může skutečně znamenat velký rozdíl.“

Výběr článků

Načítám