Hlavní obsah

Počty začínají. Dálkový tahač Mercedes Actros přijíždí v elektrické verzi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes-Benz představil eActros 600, dálkový elektrický tahač, jehož cílem je stanovit „nový standard v silniční nákladní dopravě“.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eActros 600

Článek

Nový eActros 600 má být uveden do výroby koncem příštího roku. Zaujme přísně aerodynamickým, až puristickým designem. Má i kompletní aerodynamické zakrytí podvozku a vzduchové deflektory na A-sloupcích. Spojují je maticové LED světlomety a kabina, která byla prodloužena o 80 mm, rovněž pro lepší aerodynamiku.

Tahač uveze 22 tun a je poháněn třemi lithium-železofosfátovými bateriemi, které mu dávají kombinovanou kapacitu 621 kWh. Tato konfigurace slibuje dojezd 500 km na jedno nabití, přičemž Mercedes uvádí, že zhruba 60 procent dálkových cest jejich zákazníků je kratších než tato vzdálenost.

Pokud tak existuje nabíjecí infrastruktura v místech nakládky a vykládky, zákazníci by teoreticky neměli mít obavy o dojezd. To ukáže ale až praxe.

Pokud se začne stavět dobíjecí infrastruktura pro nákladní vozy i na odpočívadlech, kde řidiči povinně zastavují, může eActros 600 podle interních propočtů „ujet výrazně více než 1000 km za den.

Konkurenční Tesla oficiálně nezveřejnila specifikace baterie pro svůj tahač Semi, ale všeobecně se má za to, že verze pro dálkovou přepravu má kapacitu baterie odhadovanou v rozmezí 850-950 kWh, což poskytuje dojezd přibližně 804 km.

Mercedes-Benz uvádí, že elektrický tahač navrhl tak, aby měl stejnou odolnost jako konvenční těžký actros pro dálkovou dopravu, což znamená, že by tento model neměl mít problém ujet až 1,2 milionu km za deset let provozu. Společnost dodala, že i po tomto období by „stav baterie měl být stále nad 80 procenty“.

Novinka zvládne nabíjecí výkon až 400 kW, ale Mercedes nakonec plánuje nabídnout nabíjení megawatty. Až bude dostupné, mohl by se tahač nabít z 20–80 % za přibližně 30 minut.

Baterie pohání novou nápravu se dvěma elektromotory. Produkují trvalý výkon 400 kW, 544 k, a špičkový výkon 600 kW, 816 k.

Zatímco Mercedes poznamenal, že model bude mít „pořizovací cenu, která je přibližně dva až dvaapůlkrát vyšší než ekvivalent nafty“, uvedl, že na určitých trzích by mohl být eActros 600 dlouhodobě ziskovější. Přesné rozdělení závisí na řadě faktorů – včetně pobídek a cen energií – ale společnost poznamenala, že výhody by mohly začít během průměrné doby používání vozidla přibližně pěti let nebo po ujetí přibližně 600 000 km.

Přes infotainment mercedesů půjde ovládat i chytrou domácnost

AutoMoto

Mercedes ukázal vizi nového CLA, soustředí se na aerodynamiku

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám