Hlavní obsah

Po znovuzrození je budoucnost značky Alpine nejistá, záchranou může být elektromobilita

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sportovní značka Alpine zatím spárům restrukturalizace uvnitř mateřské značky Renault unikla, ovšem o budoucnosti po konci životního cyklu modelu A110 se teprve rozhodne. Značka se může zaměřit i na elektromobilitu.

Foto: Milan Malíček, Právo

Alpine A110

Článek

V roce 2017 se značka Alpine coby divize Renaultu vrátila na výsluní s fantastickým retro modelem A110. Ovšem povedený sporťák dorazil do nelehké chvíle. Nutné propouštění a restrukturalizace uvnitř Renaultu se mohou podepsat na budoucnosti značky stejně jako emisní předpisy.

Renault se v minulém týdnu zatím nechal slyšet, že značka Alpine sídlící v Dieppe zůstane v plné síle minimálně po dobu životního cyklu zatím jediného modelu A110.

„Alpine je krásná značka a my se musíme velmi vážně dívat na budoucnost, abychom viděli, jak může přinést přidanou hodnotu skupině,“ říká pro britský Autocar předseda Renaultu Jean-Dominique Senard s tím, že je ale zcela zjevné, že nelze dále pokračovat přesně tak, jak Alpine funguje dnes.

Řídili jsme novou Alpine A110. Je to skvělá víkendová hračka

AutoMoto

Britský magazín si jeho slova spojuje s nástupem elektromobility. Ta je v co největší míře i nepřekvapivým plánem francouzské automobilky. O čistě elektrické budoucnosti Alpine se podle zákulisních zdrojů opravdu uvažuje, což v dřívějším rozhovoru pro stejné médium naznačil i šéfdesignér Renaultu Laurens van den Acker slovy ”je nevyhnutelné, že Alpine elektrifikujeme”.

Senard ovšem zdůrazňuje, že finální rozhodnutí bude mít v následujících měsících nový šéf Renaultu Luca de Meo, dřívější hlava Seatu.

Renault se zbaví téměř 15 tisíc zaměstnanců

Ekonomika

Spekulace o elektrifikaci příští generace vozů Alpine komplikuje i historická továrna v Dieppe. Slavné zázemí sportovního oddělení Renaultu, které je sídlem i pro Alpine, by muselo projít drahými změnami. Pokud by se ovšem výroba nepřesunula jinam, kde s bateriemi budou moci zacházet tak, jak je to nutné.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám