Hlavní obsah

Po sedmi letech přichází nový Mercedes M

Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

STUTTGART

Před sedmi lety vyjela stuttgartská automobilka Mercedes Benz s vlastním modelem SUV třídou M. Na nadcházejícím lednovém autosalónu v Detroitu se představí druhá generace, která kromě velmi povedených designových úprav dostala do vínku celou řadu technických vylepšení. Mercedes Benz ve středu zveřejnil první fotografie a technické informace nového "emka".

Foto: Festival Let It Roll 2017

Festival Let It Roll 2017

Článek

Pod kapotou budou na výběr tři nové výkonné motory. Standardně bude vůz dodáván se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Zvýšena byla i bezpečnost posádky díky systému Pre-Safe. O pohodlnost cestování se stará s velkou variabilitou nastavení světlé výšky vozu odpružení Airmatic.

Designově se druhá generace opravdu povedla. Přepracována byla čelní maska, která byla osazena plastickým znakem automobilky. Upraveny byly i původně čistě kapkovité světlomety, které jsou nyní o něco vyšší, přesto si zachovaly základní tvar jako u předešlého modelu.

V celkovém kontextu je to rozhodně změna k lepšímu. Nové "emko" je v designovém vyjádření odvážnější. Čistým křivkám první generace bez výrazných lomů a hran se sice nedalo nic vytknout, nicméně vůz v celkovém pojetí vypadal poněkud usedle.

Ve Stuttgartu si tak řekli, že k tomu přimíchají něco koření a vzhled vozu posunou o něco dál. Povedlo se. Z "emka" nyní vyzařuje sebevědomí a charisma. K tomu přispívají vystouplé blatníky se zřetelnými liniemi. Oproti svému předchůdci je delší o 150 mm, širší o 71 mm a nižší o 9 mm. Rozvor pak narostl o 95 mm na 2915 mm.

Nové dieselové šestiválce

Na trhu se Mercedes Benz třídy M objeví nejprve na jaře v USA a v létě zamíří na evropský trh se čtveřicí motorů, které později doplní další pohonné jednotky. Novinkami jsou šestiválcové diesely se vstřikováním paliva technikou common-rail třetí generace. Nahrazují dosluhující pětiválce.

Agregát 320 CDI nabízí výkon 165 kW a maximální točivý moment až 510 Nm již při 1600 otáčkách za minutu. Dalším v řadě je motor 280 CDI s výkonem 140 kW a točivým momentem 440 Nm.

Další novinkou pod kapotou je i šestiválcový benzínový třiapůllitr s výkonem 200 kW a maximálním točivým momentem 350 Nm. Na vrcholu motorové nabídky je rovněž zážehový motor, jedná se o osmiválcový pětilitr s výkonem 225 kW.

Anketa

Oznámkujte design druhé generace Mercedesu-Benz třídy M. (jako ve škole)
1
61,9 %
2
13,8 %
3
8,3 %
4
6,7 %
5
9,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 494 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám