Článek
"Jde o průlomový vůz, který zatím v této úpravě nikde nejezdí. Od čtvrtka by měl jít do služby. S výrobcem jsme se dohodli, že test potrvá čtrnáct dní," řekl ředitel krajské záchranky Zdeněk Koutecký. Z garáží záchranky v současnosti vyjíždí šedesátka vozidel různých značek, nejvíce je Škodovek a Volkswagenů.
"Budeme porovnávat a zkoušet. Z testu pak vyplyne, zda budeme mít o Vito zájem. S rozšiřováním a obměnou vozového parku je třeba počítat neustále," dodal Koutecký. Nový vůz by měl podle něj sloužit hlavně pro dvoučlenné posádky, které vyšetřují pacienty na místě. Pro převoz většinou slouží větší a přístrojově lépe vybavená auta. "Pro akutní a rychlé převozy slouží Mercedes typu Sprinter. Menší Vito je také schopno převážet pacienty, ale spíše mezi nemocnicemi, ne v akutních případech," doplnil zástupce firmy Mercedes-Benz Jan Bubeník.
Bezpečnost nového typu sanitky je podle něj srovnatelná s osobními vozy Mercedes nejvyšší třídy. Vito je vybaveno turbodieselovým motorem CDI o výkon 65kW s pohonem na zadní nápravu. K dispozici je šestistupňová manuální převodovka. Do výbavy patří ABS, protiskluzový systém a dva airbagy. Skelet vozu stojí přibližně 550 tisíc korun, speciální výbava sanitky pak dalších 250 tisíc.