Článek
Opel Astra, aktuálně prodávaný již v šesté generaci, je k dispozici v mild-hybridním, plug-in hybridním i plně elektrickém provedení. Prostřední cesta elektrifikace, tedy plug-in hybrid kombinující spalovací motor s elektromotorem a větší baterií, přitom nedávno prošla celkem výrazným vylepšením.

Opel Astra je v nabídce jako mild-hybrid, plug-in hybrid i elektromobil.
Základem pohonného ústrojí zůstává 1,6litrový zážehový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k), spojen je však s novou elektrifikovanou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a silnějším elektromotorem, jehož výkon vzrostl z 81 kW na 92 kW, tedy ze 110 koní na 125 koní.
Systémový výkon vozu vzrostl o 11 kW na výsledných 144 kW (196 k) a 360 Nm točivého momentu. Zrychlení z nuly na 100 km/h slibuje hatchback už za 7,6 sekundy, kombík Sports Tourer o 0,1 sekundy pomaleji. Maximální rychlost je 225 km/h.
Nová elektrifikovaná převodovka slibuje ještě vyšší jízdní komfort, důležitější změnou je však instalace nové baterie s kapacitou zvětšenou z 12,4 kWh na 17,2 kWh. Elektrický dojezd vozu tak vzrostl o 26 kilometrů na výsledných 83 kilometrů. Díky vylepšením měla navíc klesnout i průměrná spotřeba.

Vylepšené parametry nabízí i plug-in hybridní kombík Opel Astra Sports Tourer.
Automobilka navíc v tiskové zprávě oznámila, že vůz nabídne lepší parametry za stejnou cenu, tedy přinejmenším na německém trhu. Plug-in hybridní hatchback by tak měl v Německu stále startovat s cenou od 38 460 eur (cca 946 900 Kč).
Na českém trhu přitom zájemci vůz díky stávající akční nabídce pořídí dokonce již od ceny 799 900 Kč, přičemž podle ceníku už se jedná o vylepšenou verzi s prodlouženým dojezdem a vyšším výkonem. Verze Sports Tourer (kombi) pak na českém trhu startuje od ceny 879 900 korun.