Hlavní obsah

Opel Astra dostal nový tříválcový mild-hybrid, slibuje nižší spotřebu i emise

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabídka motorizací pro hatchback i praktičtější kombík od Opelu se rozrůstá o 1,2litrový tříválec s 48V mild-hybridní technologií, který známe i z jiných modelů společnosti Stellantis.

Foto: Stellantis

Opel Astra Sports Tourer Hybrid

Článek

Model Opel Astra je nyní dostupný s čistě spalovacím, plug-in hybridním i čistě elektrickým pohonem, automobilka však nově nabídku rozšiřuje ještě o 1,2litrový mild-hybridní tříválec z dílny Stellantis.

Spalovací motor nabízí nejvyšší výkon 100 kW (136 k) a 230 Nm točivého momentu, elektromotor integrovaný do šestistupňové dvouspojkové převodovky ovšem přidává dalších 21 kW (29 k) a 55 Nm točivého momentu. Energii čerpá z malé 48V lithium-ion baterie, umístěné pod sedadlem spolujezdce, která se dobíjí při brzdění.

Nová mild-hybridní motorizace by měla ve srovnání s motorem 1,2 Turbo, kombinovaným s osmistupňovou automatickou převodovkou, přinést snížení emisí CO2 a spotřeby až o 14 procent. Při jízdě po městě by pak měl vůz strávit až polovinu času v čistě elektrickém režimu.

Spotřeba paliva by tak měla být okolo 5 l/100 km u klasického hatchbacku, zatímco kombík s označením Sports Tourer by měl mít spotřebu cca o 0,1 litru vyšší. Zrychlení z 0 na 100 km/h by přitom nový mild-hybrid měl zvládat v čase kolem 9 sekund a maximální rychlost by měla být 210 km/h.

Po designové stránce vůz získal pouze nové označení na víku pátých dveří, zatímco v kabině je největší změnou nová grafika 10palcového digitálního přístrojového štítu, kdy se čísla při jízdě na elektřinu automaticky zbarví do modré barvy. Díky kompaktnosti systému pak mild-hybridní kombík nabídne působivý prostor až 1634 litrů.

Test Opelu Astra ST: Sebejistý dlouhán

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám