Hlavní obsah

Peugeot představuje odvážně tvarované 308 kombi nové generace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Po hatchbacku uvádí francouzská značka i praktičtější variantu své novinky v nižší střední třídě. 308 SW má větší zavazadelník, z atraktivity kratšího modelu ale neztrácí.

Peugeot představuje odvážně tvarované 308 kombi nové generaceVideo: Peugeot

 
Článek

Novinka ve variantě SW je s délkou 4 636 mm o 269 mm delší než hatchback, podobně jako konkurenční Volkswagen Golf má navíc kombi i prodloužený rozvor náprav, konkrétně o 55 mm. Už hatchback navíc ve srovnání s předchůdcem narostl, kombi je tak mezigeneračně o vcelku podstatných 51 mm delší.

Příď je stejně sebevědomá jako u hatchbacku, také kombi s sebou veze nové logo značky, které se objevuje rovněž na předním blatníku. Znát je prodloužený bok s mírně svažující se střechou a výraznými prolisy. Záď zaujme velkou odtrhovou hranou a zajímavě tvarovanými LED svítilnami.

Peugeot 308 přijíždí v nové generaci, na silnici ho nepřehlédnete

AutoMoto

Zavazadelník má objem 608 litrů, po sklopení sedadel v poměru 40:20:40 pojme až 1 634 litrů a 1,85 m dlouhé předměty.

Zbytek se od hatchbacku v podstatě neliší. Uvnitř se Peugeot drží takzvaného i-cockpitu, tedy digitálního přístrojového štítu nad malým volantem. Architektura vnitřku připomíná větší 508, ovšem multimediální systém je zcela nový. Má 10palcovou obrazovku uprostřed s dotykovými i fyzickými klávesami pro přístup do oddělených menu.

Inovovaná modulární platforma EMP2 umožňuje zástavbu baterií, což Peugeot využije pro zástavbu plug-in hybridního ústrojí. V nabídce se objeví ve dvou variantách se systémovými výkony 180 a 225 koňských sil. Vždy jde o kombinaci zážehové přeplňované šestnáctistovky, samočinné osmistupňové převodovky a pohonu předních kol.

Peugeot má nové logo

AutoMoto

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh. Přes Wall Box (32 A) trvá plné nabití 1 hod 55 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW. Dojezd na elektřinu se pohybuje kolem 60 kilometrů.

V motorové paletě zůstanou i zážehové a vznětové motory. Zážehová tříválcová dvanáctistovka nabídne výkon 110 či 130 koní. Vznětová čtyřválcová patnáctistovka má 130 koní. K dispozici bude u 130koňových variant i osmistupňová samočinná převodovka.

Nový Peugeot 308 SW se na evropský trh dostane v příštím roce, tedy později než hatchback, který se chystá už letos. Bude se vyrábět ve francouzské automobilce v Mylhúzách.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám