Článek
Současná generace modelu 308 se poprvé objevila v roce 2021 a představila ostřejší evoluci designového jazyka Peugeotu. O čtyři roky později představuje modernizace v polovině cyklu novou tvář, která odstraňuje charakteristické „tesáky“ z LED svítilen. Nahradily je dělené světlomety s LED drápy umístěnými nad nimi a dálková světla zastrčená v černě lakovaných částech přepracovaného nárazníku.
Namísto přidání LED pásku po celé šířce zvolili designéři Peugeotu sadu světelných vláken nad maskou chladiče v barvě karoserie, připomínající podobný detail u nových škodovek.
Základní verze Allure je standardně vybavena plnými LED diodami, zatímco verze GT a GT Premium přidávají technologii Matrix LED se sekvenčními ukazateli směru. Novinkou je osvětlené logo.
Podle automobilky přispívají nové nasávací otvory v nárazníku k lepší aerodynamice a vedou proudění vzduchu k podběhům kol. Boční část je z velké části zachována, novinkou je design kol i dvě barvy karoserie.
Zadní část zůstává nezměněna, nárazník ale postrádá chromované prvky, zadní světla nyní mají u všech výbav elegantnější LED drápy, které dříve byly výsadou vrcholných variant.
Lehké změny uvnitř
Uvnitř sice model 308 nemá aktuální digitální kokpit novějších modelů 3008 a 5008, ale jeho vlastní verze i-Cockpitu s desetipalcovým displejem stále vypadá moderně.
Mezi změny patří nová 3D grafika pro digitální přístrojový panel a čalounění Alcantarou u výbav GT a GT Premium. Výbava může zahrnovat Hi-Fi systém Focal Premium s deseti reproduktory, osmibarevné ambientní osvětlení a masážní sedadla, zatímco infotainment těží z vylepšení přes bezdrátový přenos dat.
Kombi 308 SW zůstává v nabídce i po faceliftu, ve srovnání s hatchbackem má delší karoserii a navíc praktický velký zavazadlový prostor. Model pojme 598 až 1487 litrů zavazadel v závislosti na konfiguraci sedadel. Dále disponuje dělenou zadní lavicí v poměru 40:20:40 a elektricky ovládanými dveřmi zavazadlového prostoru.
Od dieselu k elektromobilu
Peugeot 308 staví na platformě EMP2, kterou sdílí s modely Opel Astra a Astra Sports Tourer a nedávno faceliftovaným modelem DS N°4. Je pravděpodobné, že příští generace přejde na vylepšenou platformu STLA Medium, která se již používá v řadě kompaktních SUV Stellantis.
Zatímco se automobilový průmysl odklání od dieselových motorů, 1,5litrový čtyřválcový turbodiesel BlueHDi zde zůstává. Jediný neelektrifikovaný motor v nabídce má výkon 96 kW, 130 koní, a je spárován výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Model je k dispozici také s mild-hybridním přeplňovaným tříválcovým benzínovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 107 kW, 145 k. Ten je spárován s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou e-DSC6 s integrovaným elektromotorem. Peugeot tvrdí, že MHEV dokáže v městském prostředí jezdit až 50 % času v elektrickém režimu.
Další možností je plug-in hybrid, který kombinuje jeden elektromotor s přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru o celkovém výkonu 143 kW, 195 k. Součástí výbavy je sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka e-DCS7 a baterie s kapacitou 17,2 kWh, což umožňuje dojezd s nulovými emisemi 85 km.
Od žádné elektrifikace přes dva stupně hybridů až po elektromobil. Plně elektrický model E-308 má vpředu uložený elektromotor o výkonu 115 kW, 156 k, který je napájen z baterie o kapacitě 58,4 kWh.

Peugeot 308 po modernizaci

Pro srovnání: Peugeot 308 před faceliftem
Dojezd dle WLTP je 452 km, což představuje nárůst o 37 km ve srovnání s verzí před faceliftem, čehož bylo dosaženo díky zlepšení účinnosti baterie a hnacího ústrojí. Po připojení k stejnosměrné nabíječce o výkonu 100 kW se elektromobil nabije z 20 na 80 % za 32 minut. Kromě toho je kompatibilní s funkcí nabíjení externích spotřebičů V2L s použitím volitelného adaptéru.
Modernizovaný model bude v Evropě k dispozici od letošního podzimu. Ceny budou oznámeny později. Model se bude i nadále vyrábět v závodě v Mylhúzách ve Francii.
Mezi konkurenty Peugeotu 308 patří vozy jako VW Golf, Opel Astra, Toyota Corolla a Honda Civic, výroba Fordu Focus byla ukončena.