Hlavní obsah

Otevřené Bugatti Mistral původně vůbec nebylo v plánu. Je posledním silničním modelem s motorem W16

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poslední silniční model značky s motorem W16 je skutečný unikát. Automobilka totiž původně vůbec neplánovala model rodiny Chiron s otevřenou střechou. Vývoj modelu tak probíhal prakticky znovu od začátku.

Foto: Bugatti

Bugatti Mistral

Článek

Značka Bugatti vytvořila během své více než stoleté historii řadu úchvatných vozů včetně několika roadsterů. Jean Bugatti stál ve dvacátých a třicátých letech za vznikem řady otevřených automobilů bez střechy, které vznikaly v malých sériích a byly dotaženy k dokonalosti.

Připomenout můžeme modely jako Type 40 A, Type 41 Roadster Esders, Type 55 Roadster nebo ikonický Type 57 Roadster Grand Raid Gangloff. Svého otevřeného modelu se v roce 2012 dočkal i model Bugatti Veyron, přičemž pod kapotou modelu Grand Sport Vitesse pracoval legendární motor W16.

Když automobilka v roce 2016 představila model Chiron, všichni očekávali, že jeho otevřená verze bude následovat během pár let. Nakonec jsme se však dočkali až v roce 2023, kdy automobilka představila roadster Bugatti Mistral jako vůbec poslední silniční model s motorem W16. Původně se přitom s roadsterem vůbec nepočítalo.

„Modelová řada Chiron nikdy neměla mít model roadster. Proto jsme museli začít znovu, když jsme se rozhodli postavit model W16 Mistral, který je dokonalou poctou naší bohaté historii roadsterů a našemu legendárnímu motoru W16,“ uvedl Emilio Scervo, technický ředitel společnosti Bugatti Rimac.

Mistral je posledním bugatti s ikonickým šestnáctiválcem

AutoMoto

Otevřené sportovní automobily totiž ve srovnání s uzavřenými modely často nefungují tak dobře. Karoserie často postrádá tuhost, kterou automobilky kompenzují výztuhami, jenž se podepisují na vyšší hmotnosti. Značka se ovšem řídí heslem „Form Follows Performance“ (v překladu forma následuje výkon), takže primární jsou schopnosti stroje.

Z toho důvodu bylo při vývoji stroje nutné začít v podstatě od začátku. Existující monokok byl výrazně přepracován a dostal nové oblejší tvary. Technici použili nové materiály, které při nižší hmotnosti nabízely vyšší tuhost. Vůz tak poskytuje skvělou ovladatelnost a vysokou bezpečnost. To vše při zachování elegantních tvarů.

Tvary vozu jsou navíc funkční, což platí i pro sání vzduchu ve tvaru dvou oblouků za kabinou. Kromě přívodu vzduchu k motoru totiž oblouky fungují jako bezpečnostní prvek, kdy každý unese hmotnost vozu. Sání navíc podtrhuje specifický zvuk osmilitrového motoru W16. Speciálně navržené byly také dveře, které musí umět pohltit energii bočního nárazu.

Bugatti se loučí s posledním vyrobeným chironem v základní verzi

AutoMoto

Sedmdesát bugatti se sešlo na 40. festivalu značky, od stoletých po nejmodernější

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám