Hlavní obsah

Otázky čtenářů: auto do 100 000 Kč, Renault Mégane a Scénic

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Otázek čtenářů se nám na našem mailu vrší již několik desítek. Většina z nich se týká konkrétního problému, na které je třeba odpovídat zpět osobě. Ze záplavy otázek jsme pro tento týden vybrali tři, které mohl zodpovědět odborník z autobazaru - výběr vozu do 100 000 Kč a na co si dát pozor u Renaultu Mégane resp. Scénic.

Článek

Chci koupit ojetinu do 100 000 Kč. Mám docela dobré zkušenosti s Fordem Escort 1,6. Rád bych zkusil Citroen Xsara, ale uvažuji i o vozech Ford Escort, Opel Astra, příp. Fiat Brava i Bravo. Můžete poradit, čemu se vyhnout? Děkuji.

U všech modelů bych se vyhnul dieselovým motorům, které mohou leccos pamatovat. Naopak ideální jsou benzinové obsahy 1.6, které umožní i horší zacházení a mají vyšší výkon než 1.4. Určitě si prověřte funkčnost celého brzdového systému, všechny zmíněné modely trpí na přehřívání a zvlnění brzdových kotoučů. Osobně bych dal přednost  Fordu a Opelu i z důvodu, že koncem 90. let to byly u nás velmi prodávané modely, než předaly svá místa na trhu Octavii.

Renault Mégane. Zajímá mě Váš názor na toto auto - starší typ, diesel, jaké má mouchy, spotřebu. Zajímá mě rok výroby do r. 1999.

Dieselový Mégane 1.9D 47 kW a 1.9TD 66 kW trpí vysokým tepelným namáháním hlav válců, které zapříčiní poškození těsnění pod hlavou válců. U turbodieselu pozor na opotřebení turbodmychadla. Když turbo píská, je celé od oleje, nebo jde z výfuku modrý kouř, jeho životnost je u konce. Reálná spotřeba nafty se pohybuje okolo 7 litrů na 100 kilometrů.

Aktuálně zvažuji nákup rodinného vozu a padl mi do oka model Scénic od Renaultu (od r.v.2003). Názory na tento vůz se dosti liší (ostatně jako vždy, pokud se ptáte majitele, resp. "nemajitele"). Rád bych, pokud byste mohli zveřejnit nějaké informace a zkušenosti ohledně spolehlivosti a kvalitě tohoto typu vozů. Konkrétně se mi jedná o motorizaci 1.5 dCi, 74kW

Motor Renaultu 1.9dCi se vstřikováním Common Rail má velmi klidný chod a plynulý zátah od spodních otáček. Bohužel je velmi náchylný na palivo, které je používáno. Tím nemyslím stočené někde z bagru, ale natankované u značkové čerpací stanice. Nafta je poněkud suchá a obsahuje velmi drobné mikroskopické nečistoty, které přicpávají vstřikovače. Ty pracují s velmi vysokým tlakem paliva a motor pak pocukává a nejde plynule. Na 5 let starém modelu poznáte, zda jsou v pořádku nebo ne. Já tuto motorizaci doporučuji, protože pokud je v pořádku, čeká vás příjemné svezení. Nechte si raději prověřit v servise, kde mají s tímto motorem zkušenosti.

Všechny dotazy zodpověděl Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Pokud máte nějakou otázku, stačí jí napsat na mail autobazar@novinky.cz. Odpovědi se budeme snažit uveřejnit v co nejkratší době.

Reklama

Související témata:

Související články

Otázky čtenářů: SPZ vpředu a bodový systém

Na náš email přišly dvě otázky čtenářů, které patří do legislativních úprav české dopravy. První z nich se týká nutnosti mít i přední SPZ, druhý se zaobírá...

Výběr článků

Načítám