Článek
Nová Mokka, která dostane do vínku označení X, bude mít zcela přepracovanou čelní partii. Změní se světla, která například místo příplatkových bi-xenonových budou z LED diod. Ta jsou výrazně jednodušší. Prostě se diody rozsvěcejí podle devíti různých režimů, v závislosti na natočení volantu a rychlosti jízdy. Světlo má být příjemnější a vzhledem k tomu, že tu nejsou žádné pohyblivé části, má i výrazně vydržet víc.
Ale vraťme se k přední části, kde je nová maska chladiče (pořádně si ji prohlédněte, prý má být stejná i na nové generaci insignie) a nový nárazník. Z něj ubyly plasty. Je to jedině dobře. Vypadá to mnohem lépe.
Interiér dostal zcela novou přístrojovou desku. Jejím centrem už není „kalkulačka“ tlačítek na středovém tunelu, ale sedmipalcová dotyková obrazovka. Za příplatek pak povyroste o další palec.
Nás ale zajímá hlavně instalace nového agregátu – benzínové čtrnáctistovky s přímým vstřikováním, která byla představena poprvé v nové Astře. Výkon 112 kW vypadá velmi dobře. Navíc je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Společně s tímto motorem budou v nabídce i dva turbodiesely 1.6 CDTI s výkony 81 a 100 kW.
Auto samozřejmě dostane větší balíček bezpečnostních systémů. Bude tu například systém sledující odstup od vozu vpředu, ale i třeba vylepšené rozpoznávání značek.
Kdo by si dělal zálusk na auto v dohledné době, bude zklamán. Vůz se naživo představí na ženevském autosalonu, ale prodávat se začne až na podzim roku 2016.