Hlavní obsah

Opel začal v Česku prodávat Insignii kombi, základ se vešel pod 600 tisíc

Novinky, maž

Opel přichází v případě Insignie, tedy modelu střední třídy, s další karosářskou verzí. Tentokrát jde o praktičtější kombi, jejíž základní cena se vešla pod 600 tisíc korun.

Foto: Martin Žemlička

Opel Insignia Sports Tourer

Článek

Insignia Sports Tourer, jak Opel vznešeně této karosářské verzi kombi říká, je levnější než většina hlavních konkurentů, v čele s domácím superbem a dále passatem či mondeem. Platí to však výhradně s aktuální zaváděcí slevou 90 tisíc korun, bez ní je na tom cenově podobně jako třeba Superb Combi.

Ten přijde nejméně na 670 900 korun (1,4 TSI/110 kW), zatímco základní Insignia stojí 594 900 korun, bez slevy je ale dražší než nejluxusnější kombi od Škody. Nejlacinější dieselová Insignia kombi stojí bez stokoruny 665 tisíc, základní Škoda Superb s dvoulitrovým TDI je výkonnější, ale také dražší - 713 900 korun.

V nabídce je celkem sedm motorizací, tři jsou benzínové. Základem je přeplňovaná patnáctistovka naladěná na 103, respektive 122 kW (120 a 165 k), zážehovým vrcholem je pak 2,0 Turbo o výkonu 191 kW/260 koní a standardně dodávaným pohonem 4x4.

Foto: Martin Žemlička

Opel Insignia Sports Tourer

Vznětové motory zastupuje šestnáctistovka naladěná na dva různé výkony (81 kW/110 k a 100 kW/136 k) a dva dvoulitry - 125 kW/170 a BiTurbo s 154 kW a 210 koňmi. Oba dvoulitrové diesely mají možnost pohonu 4x4 (u dvouturbové je standardem), zákaznicky zajímavá je kombinace dvoulitru 125 kW, pohonu 4x4 a manuální převodovky. Ta je vždy šestistupňová, pro vybrané motorizace (krom základního 1,5 Turbo a slabší naftové šestnáctistovky) je k dispozici osmistupňový automat.

Čekací doba dva měsíce

Za metalický lak dáte 17 tisíc, v základní výbavě Selection (celkem jsou v nabídce čtyři výbavové stupně) nejsou litá kola. To je u auta střední třídy celkem netradiční, za lité šestnáctky ale nedáte mnoho - pět tisíc korun. V základní výbavě chybí automatická klimatizace, je pouze manuální a dostanete ji buď v nejvyšší výbavě Inovation, nebo v paketu s další výbavou za 27 tisíc korun.

„Čekací lhůta na Insignii je osm týdnů. Nejpoptávanější motorizací budou dieselové motory, ale do budoucna vidíme nárůst benzínových motorizací,” uvedl pro Novinky.cz Andrej Barčák, marketingový šéf českého zastoupení výrobce.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám