Článek
Je to vůbec poprvé, kdy octavia RS ve své třígenerační historii dostala pohon všech kol. Má to však nemalé omezení: musí jít o dieselovou verzi a navíc ještě výhradně s automatickou převodovkou DSG. Čtyřkolku můžete mít jak v karosářské verzi liftback, tak kombi.
Proti verzi s pohonem jen přední nápravy bude čtyřkolka rychlejší: stovku umí za 7,6 sekundy, to je o 0,6 s lépe než provedení s TDI motorem a dvouspojkovou převodovkou. Budete ovšem nepatrně pomalejší, základní provedení jede 230 km/h, verze 4x4 v dieselovém er-esu „jenom” 228 km/h.
Čtyřkolka je o trochu žíznivější: výrobce udává 4,7 l u verze 4x2, čtyřkolka má kombinovanou spotřebu o 0,2 l horší. Ale všem zákazníkům, kteří nejsou naivní, je jasné že to jsou pouze orientační, normovaně naměřené hodnoty, které se od reality liší.
Rozhovor o Octavii RS s vedoucím vývoje podvozku a agregátu ve Škoda Auto Martinem HrdličkouVideo: Novinky