Článek
V rozhovoru pro CarBuzz mluvčí společnosti Pagani Sebastian Berridi odhalil dřívější plány značky na plně elektrický výkonný vůz. Když ale společnost tento nápad představila zákazníkům, nebyl o něj absolutně žádný zájem. Proto byl plán zrušen.
„Když jsme před osmi lety zahájili vývoj modelu Utopia, vyčlenili jsme tým pro plně elektrický model,“ řekl Berridi. „Myšlenka byla uvést na trh elektrickou utopii a verzi se spalovacím motorem. Nikdy jsme neuvažovali o hybridu, protože jsme věřili, že je velmi složitý. Technologie v té době nebyla na vrcholu.“
Přestože malá automobilka do vývoje elektrické verze supersportu Utopia již investovala, musela nakonec tento vůz ze své budoucí modelové řady vyřadit, jednoduše proto, že ho zákazníci nechtěli.
„Ukázali jsme prototyp našim prodejcům a zákazníkům, ale nikdo neprojevil zájem,“ uvedl Berridi. „Jsme rodinná firma, takže jsme museli opustit bateriově elektrické vozidlo. Je to škoda, protože jsme hodně investovali do výzkumu a vývoje. Měli jsme velmi blízko k dodavatelům pro Mercedes-AMG. Byli na vrcholu technologií. Museli jsme to zrušit. Musíme vytvořit udržitelnou společnost a nemůžeme jít proti našemu ekonomickému zájmu.“
V současné době Pagani neplánuje odstoupit od dvanáctiválce, alespoň ne v blízké budoucnosti. To díky AMG, která zajistila, že tento motor bude v USA životaschopný až do začátku 30. let.
„AMG homologovala motor do roku 2030 v Evropě a do roku 2032 v Kalifornii a jsme si jisti, že homologace bude prodloužena,“ řekl Berridi. „Je to velmi matoucí, protože se legislativa hodně mění. Je ale skvělé homologovat vůz s manuální převodovkou s dvanáctiválcem,“ uvedl.

Elektromobily na vrcholu trhu netáhnou
Pagani není zdaleka jedinou značkou exotických aut, která se potýká s nezájmem o elektromobily. Christian von Koenigsegg nedávno uvedl, že zájem o elektrická hyperauta je v současné době „extrémně nízký“.
Mate Rimac připustil, že jeho stejnojmenná značka stále nedokázala prodat všech 150 kusů modelu Nevera, a to i přes četné rekordy v akceleraci a brzdění.
Maserati nedávno zrušilo plány na výrobu plně elektrické verze MC20. Lamborghini odložilo uvedení svého prvního elektromobilu na trh a také posunulo představení plně elektrického SUV Urus. Dokonce i Ferrari údajně odložilo svůj druhý připravovaný elektromobil kvůli „nulové“ poptávce.