Hlavní obsah

Nový rekord v couvání. Chorvatský supersport na zpátečku uháněl přes 275 km/h

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chorvatský elektrický hypersport Rimac Nevera už má na svém kontě působivou sbírku rychlostních rekordů, nyní však přidal jeden skutečně výjimečný. Na testovací dráze totiž předvedl jízdu na zpátečku rychlostí 275,74 km/h.

Rimac Nevera stanovil nový rychlostní rekord při couváníVideo: Rimac Automobili

 
Článek

Automobilka Rimac se letos opravdu nenudí. Kromě stanovení rekordních časů na Nürburgringu i během závodu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu si s elektrickým hypersportem Nevera připsala také přes 20 rekordů v oblasti zrychlení i brzdění a dosáhla i nové maximální rychlosti, 412 km/h. Jenže tím útok nevery na světové rekordy neskončil.

Ačkoliv si mnozí mysleli, že už nejsou nové rekordy k pokoření, společnost Rimac nás nedávno vyvedla z omylu. Na testovací dráze Automotive Testing Papenburg v Německu si totiž Rimac Nevera připsal rekord pro nejrychleji couvající auto na světě, když dosáhl maximální rychlosti 275,74 km/h.

Rimac Nevera tak jako první produkční automobil překonal při couvání rychlost 170 mil v hodině (273,5 km/h). Jak přitom automobilka uvádí v tiskové zprávě, prvním produkčním automobilem schopným překonat tuto rychlost při klasické jízdě vpřed se v roce 1967 stalo Lamborghini Miura s motorem V12.

Chorvatský hypersport je schopný dosáhnout takto extrémní rychlosti na zpátečku díky tomu, že má pouze jeden převod. Čtveřice elektromotorů pohánějících kola se tak točí jednoduše pouze dopředu, nebo dozadu. Na kola ale pořád putuje extrémní výkon 1914 koní.

„Během vývoje nás napadlo, že nevera bude pravděpodobně nejrychlejší auto na světě při couvání, ale pak jsme se tomu vysmáli. Aerodynamika, chlazení a stabilita přece nebyly navrženy pro jízdu pozpátku v rychlosti. Jenže pak jsme začali mluvit o tom, jak by bylo zábavné to zkusit,“ uvedl Matija Renić, hlavní programový inženýr modelu Nevera.

„Na samotnou jízdu bylo určitě potřeba si zvyknout. Jste otočeni přímo proti směru jízdy a sledujete, jak se před vámi krajina míhá čím dál rychleji, a cítíte, jak vás krk táhne dopředu téměř stejným způsobem jako při prudkém brzdění. Pohybujete volantem jemně a pečlivě, abyste nenarušili rovnováhu, ve zpětném zrcátku sledujete svůj směr i brzdný bod, a přitom stále sledujete rychlost,“ dodal testovací jezdec Goran Drndak.

Přetahovaná pokračuje, elektrický rimac porazil teslu na Nordschleife

AutoMoto

Bugatti v rukou Chorvatů. Volkswagen se zbaví většinového podílu

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám