Článek
Domácí automobilka Škoda Auto i přes téměř 4% pokles prodeje zvýšila podíl na trhu na 53,50 procenta. Mladoboleslavská automobilka prodala celkem 4277 vozů. Na druhém místo se vyhoupl Ford s 537 prodanými vozy a nárůstem o 24,88 procenta. Růst prodejů vykázalo pouze sedm automobilek z TOP 15 podle SAP. Vedle Fordu se tak dařilo i Volkswagenu, Audi, Fiatu, Nissanu a Hondě, která oproti lednu 2003 zvýšila prodej o 42,25 procent na 101 prodaných vozů v lednu 2004.
| Prodeje nových vozů v ČR v lednu let: | |
| 2000 | 8757 |
| 2001 | 9605 |
| 2002 | 8285 |
| 2003 | 9049 |
| 2004 | 7994 |
| Zdroj: Svaz dovozců automobilů | |
Největší podíl na trhu nových vozů si udržely malé vozy, celkem se jich prodalo 4647 kusů. Dominantní podíl 75,12 procenta si zajistil model Škoda Fabia s 3491 prodaným vozem. Střední třídě dominovala Octavia s 698 prodanými auty. Velmi dobře se dařilo novince od Fordu v kategorii MPV. C-MAX si koupilo 53 zákazníků. Luxusním vozům s přehledem vévodí Audi A8 s podílem 86,67 procenta. Áosmičky se prodalo 39 kusů.
| Prodej vozů podle tříd v ČR v lednu 2004 | ||
| Kategorie | ks | podíl % |
| Mini | 155 | 1,94 |
| Malé | 4647 | 58,13 |
| Nižší střední | 1011 | 12,65 |
| Střední | 1311 | 16,40 |
| Vyšší střední | 196 | 2,45 |
| Luxusní | 45 | 0,56 |
| MPV | 422 | 5,28 |
| Sportovní | 44 | 0,55 |
| Terénní | 163 | 2,04 |
| Zdroj: Svaz dovozců automobilů | ||
