Hlavní obsah

Nový Volkswagen Golf R už řádí na Nordschleife

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Osmá generace Volkswagenu Golf na představení vrcholné varianty R ještě čeká. Vývojový prototyp nicméně už najíždí testovací kilometry na německém okruhu Nordschleife, severní smyčce Nürburgringu.

Foto: Milan Lažanský, Právo

Golf R současné generace

Článek

Wolfsburgský bestseller zatím fanoušky rychlé jízdy uspokojí trojicí verzí z řady GT. Zážehové GTI, vznětové GTD a plug-in hybridní GTE ale ještě v letošním roce doplní i ostrá varianta R.

Na základě videa natočeného při testování vývojového prototypu lze soudit, že základní designové prvky zůstanou podobné jako u minulého vydání. Golf R totiž nikdy do světa vizuálně nic nekřičel, znalci výbušný hatchback opět poznají například podle čtveřice koncovek výfuku.

Při průjezdech je zvuk motoru dost utlumený, to ovšem ještě nemusí nic znamenat. Zajímavé bude, jestli Volkswagen zachová možnost připlatit si za famózní titanový výfukový systém Akrapović. K mání byl v minulé generaci a připlatit si za něj lze i u T-Rocu R. Ovšem nové evropské hlukové limity mohou být proti.

O chystané sportovní novince promluvil před měsícem pro server MotorTrend sám vedoucí divize Volkswagen R Jost Capito. Mimo jiné rovnou odmítl zvěsti o tom, že se nejsilnějšího Golfu na trhu dotkne elektrifikace. Ostrý hatchback s pohonem všech kol bude prý pravé řidičské auto.

Test Volkswagenu Golf R Performance: Křikloun v utajení

AutoMoto

„Nemůžu o něm příliš prozrazovat, ale do auta jsme vložili spoustu drobných, ale důležitých vylepšení. Je to skutečný stroj,“ nechal se slyšet nejpovolanější muž na ostré Volkswageny. „Vyvíjet vlastní elektrifikované motory nemůžeme, na to je oddělení R příliš malé,“ doplnil Capito.

Test Volkswagenu Golf 1.5 eTSI: Konzervativec poosmé

AutoMoto

Podle více zdrojů z automobilky dostane nový Golf R osvědčenou kombinaci dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce, dvouspojkové převodovky a pohonu všech kol. Má mít 333 koňských sil, což by bylo o 23 koní více, než má současná verze.

Datum odhalení auta původně vycházelo na letošní léto, konkrétněji na Festival rychlosti v britském Goodwoodu, ale vzhledem k pandemii koronaviru se zřejmě bude muset s premiérou ještě hýbat.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám