Hlavní obsah

Nový šestnáctiválec od Bugatti se zbaví turbodmychadel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zcela nový motor pro budoucí model značky Bugatti nabývá jasnějších rozměrů. Opět půjde o šestnáctiválec, ale nikoli s částečně překrývajícími se válci do W, ale do V, bude tedy delší. Na rozdíl od posledního motoru nebude mít čtyři turbodmychadla, ale spolehne se na atmosférické plnění s hybridní výpomocí.

Foto: Bugatti

Dosavadní motor W16 v Bugatti Mistral

Článek

Bugatti postupně vyřazuje svůj ikonický motor W16. Ale 33 let po vzácném vozu Cizeta-Moroder V16T je za rohem nová V16. Další hypersport z Molsheimu dorazí v červnu s masivním hnacím ústrojím bez přeplňování. O šestnáctiválcovém monstru se nyní objevily nové detaily.

Generální ředitel společnosti Bugatti Mate Rimac sdílel některé předběžné podrobnosti tento týden během konference Future of the Car Summit v Londýně. Šestatřicetiletý chorvatský inženýr a podnikatel odhalil, že V16 zcela vynechá přeplňování turbodmychadlem. Je to významný odklon od chironu a veyronu, stejně jako u modelu EB110 před nimi. Všechny tři vozy měly čtyři turbodmychadla.

Zakladatel a generální ředitel společnosti Rimac Group – která vlastní 55 procent Bugatti – odhalil, že nový motor V16 bude mít metr na délku. U nově vyvinutého motoru již bylo potvrzeno, že se bude párovat s hybridním pohonem.

To jsou všechny dosud oficiálně potvrzené podrobnosti, ale spekulace samozřejmě nechybí. Německý časopis Auto Motor und Sport tvrdí, že V16 bude mít obří zdvihový objem 8,3 litru a byl vyvinut ve spolupráci s Cosworthem. Točit se má až do 9000 otáček za minutu a spolupracovat by měl se třemi elektromotory. Dohromady by výkon mohl dosáhnout 1800 koní. Samotný spalovací motor má mít kolem 1000 koní.

Pokud bude zpráva přesná, bude vyrobeno pouze 250 vozů. Pro připomenutí, veyron byl omezen na 450 kusů, zatímco chiron se vyrábí v 500 exemplářích. Přestože odhalení proběhne příští měsíc, dodávky zákazníkům zřejmě nezačnou dříve než v roce 2026.

Zájem o elektrické supersporty rychle opadá. Už nejsou cool, přiznává Rimac

AutoMoto

Bugatti už testuje nový hypersport, nástupce chironu halí pestrobarevná fólie

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám