Hlavní obsah

Bugatti v rukou Chorvatů. Volkswagen se zbaví většinového podílu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německý automobilový koncern Volkswagen prodá většinový podíl ve své prestižní francouzské značce Bugatti chorvatské firmě Rimac. Ta kvůli obchodu vytvoří společnou firmu s automobilkou Porsche, která je také součástí Volkswagenu. Porsche a Rimac to v pondělí oznámily v Dubrovníku, a potvrdily tak dřívější zprávy médií, uvedla agentura DPA.

Foto: Bugatti

Bugatti a Rimac

Článek

Nově vytvořená firma ponese název Bugatti-Rimac. Chorvatský expert na sportovní elektromobily založený teprve v roce 2009 v ní bude vlastnit 55 procent a převezme provozní vedení. Německý výrobce sportovních vozů Porsche bude mít zbylých 45 procent.

Podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí a sídlit bude v Záhřebu. Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí.

Nevera je nový chorvatský supersport s ohromným výkonem

AutoMoto

Automobilky Porsche a Rimac jsou vzájemně propojené už několik let. Porsche má podíl ve firmě Rimac od roku 2018. Začátkem března informovala, že jej zvýšila z 15 na 24 procent.

Oddělení pro vývoj pohonných jednotek, baterií a komponentů Rimacu zůstane zčásti nezávislé a bude i nadále spolupracovat s dalšími výrobci, jak tomu bylo v posledních letech běžné.

Bugatti a Rimac zůstanou samostatnými značkami, přičemž si ponechají své současné francouzské a chorvatské výrobní závody. Od roku 2023 však bude nově vytvořená společnost sídlit v nové základně na okraji Záhřebu, kde bude zaměstnávat 2 500 lidí. Od uvedení na trh společnost bude zaměstnávat přibližně 430 lidí: zhruba 300 v Záhřebu a 130 v Molsheimu.

Bugatti Chiron má nový vrchol. Luxus a extrémní výkon spojuje verze Super Sport

AutoMoto

Bugatti v nadcházejících letech získá přístup k vysoce výkonné technologii elektrického pohonu Rimacu, který pravděpodobně poslouží jako náhrada za zážehový motor W16.

Blízká budoucnost je nicméně daná - Rimac bude pokračovat v budování a vývoji svých vlastních modelů včetně své nové vlajkové lodi Nevera, zatímco Bugatti bude zpočátku pokračovat ve výrobě a prodeji svého hyperauta Chiron.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám