Hlavní obsah

Nový Nissan Pathfinder sveze až osm Američanů

Velké SUV Pathfinder značky Nissan prošlo generační obměnou, po níž je uvnitř prostor až pro osm lidí. Pod kapotou je šestiválec a třebaže vůz nemíří primárně do terénu, má pro něj jízdní režimy. Bude se nicméně nabízet pouze v Severní Americe.

Nissan Pathfinder 2022Video: Nissan

 
Článek

SUV Nissan Pathfinder prošlo pro modelový rok 2022 generační obměnou. Automobilka ho představila ve verzi pro korzování městem i pro jízdu mimo asfalt s terénními pneumatikami a zahrádkou se světlomety na střeše.

Už dříve automobilka avizovala, že jízda v terénu není primárním účelem tohoto modelu. I tak ale vůz má ze sedmi jízdních režimů jeden pro písek a druhý pro bláto a hluboké koleje.

Foto: Nissan

Nissan Pathfinder

Podle automobilky se bude zákazníkům spíš hodit fakt, že se do auta vejde až osm lidí, pokud nezvolí kapitánské sedačky ve druhé řadě, kdy počet míst klesá na sedm. Každý pasažér má k dispozici port USB k nabíjení svého smartphonu a za třetí řadou sedadel je prostor pro čtyři golfové bagy anebo 120l chladicí box.

Pokud sedačky sklopíte, dovnitř se naležato vejde deska či plochá krabice o rozměrech 1,2 x 2,4 metru. V autě, které má na délku téměř přesně pět metrů a jehož rozvor měří 2,9 metru, však nic menšího nemůžeme čekat.

Samozřejmostí jsou vyhřívané a ventilované sedačky, které mohou být látkové či v jedné ze dvou kvalit kůže, a i v různých barvách, také třízónová klimatizace a dva displeje na palubní desce. Ten menší, 9”, je centrální obrazovkou infotainmentu a zvládá i pokročilé zrcadlení smartphonu. Ten větší o úhlopříčce 12,3” je digitálním přístrojovým štítem.

Foto: Nissan

Nissan Pathfinder

Pod kapotou pracuje výhradně 3,5l benzínový šestiválec bez přeplňování, který nabízí 288 koní a 351 Nm. Spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Nissan se chlubí také laminovanými skly, která snižují hlučnost v interiéru, a ve srovnání s minulou generací lepším odhlučněním dveří a spodku auta, což má za následek i nižší hlučnost od motoru.

Foto: Nissan

Nissan Pathfinder

Samozřejmostí jsou také pokročilé jízdní asistenty, které v případě použití adaptivního tempomatu spolu s aktivním vedením v jízdním pruhu nesledují jen auto před vámi, ale také silnici před ním – stejně, jako by to měl dělat dobrý řidič-člověk.

Ceník zatím není na světě, ale to nás nemusí tolik trápit. Pathfinder bude k mání pouze v Americe, nikoliv v Evropě, stejně jako tomu je s dosavadním modelem.

Anketa

Chtěli byste, aby Nissan prodával model Pathfinder i v Česku?
Ano a koupil/a bych si ho
77 %
Ano, ale nekoupil/a bych si ho
11,2 %
Nevím/Je mi to jedno
6,7 %
Ne
5,1 %
Celkem hlasovalo 2945 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám