Článek
Zpřísňování emisních limitů, pomalejší nástup elektrifikace i stále silnější konkurence ze strany čínských značek nutí evropské automobilky hledat nové cesty, včetně bližší spolupráce. O té přitom nyní podle všeho jednají i německé prémiové značky Mercedes-Benz a BMW, které jsou odvěkými rivaly.
Jednání, na která jako první upozornil německý Manager Magazin, by se měla týkat použití zážehového čtyřválce automobilky BMW pro novou generaci hybridních vozidel značky Mercedes-Benz. Motor by se mohl stát základem plug-in hybridního systému v modelech řady CLA, GLA, GLB, třídy C a E nebo v modelech GLC a novém malém modelu „g“.
Mercedes aktuálně využívá 1,5litrový čtyřválec M252, vyvinutý v Německu a vyráběný v Číně, ten je však uzpůsoben především pro mild-hybridní systémy. Údajně však není vhodný pro nasazení v plug-in hybridních vozech, případně v elektromobilech s prodlužovačem dojezdu, přičemž tato technologie by mohla v budoucnu získat na významu.
Pro tyto typy využití by automobilka Mercedes-Benz mohla využít 2,0litrový zážehový čtyřválec BMW s označením B48, který se aktuálně objevuje napříč modely značek BMW a Mini. Motor je vhodný pro podélné i příčné uložení a nabízí velkou flexibilitu - od menších modelů po větší.
Zdroj z automobilky Mercedes-Benz pak pro britský Autocar uvedl, že obě společnosti už jsou ve vyšší úrovni plánování a vyjednávání, přičemž oficiální oznámení spolupráce by mohlo přijít ještě před koncem roku. Automobilka BMW se ke spekulacím zatím nevyjádřila.

Mnichovský čtyřválec by se brzy mohl stát základem hybridních systémů ve vozech značky Mercedes-Benz.
Pokud by jednání dopadla úspěšně, byl by to zřejmě první případ, kdy budou dvě německé prémiové značky dlouhodobě sdílet motory a pravděpodobně i převodovky, jak dodává Autocar.
Sdílení motoru by přitom mělo být označováno jako strategický krok ke snížení vývojových nákladů a značce Mercedes-Benz by mělo dát nový motor splňující emisní normu Euro 7, který bude zásadní pro pokračování spalovacích motorů a rozšiřování nabídky hybridních systémů v blízké budoucnosti.