Hlavní obsah

Mercedes-Benz jedná s BMW o sdílení spalovacího motoru

2:15
2:15

Poslechněte si tento článek

Automobilky Mercedes-Benz a BMW patří k tradičním rivalům na poli německých prémiových značek, v blízké budoucnosti by však mohly přistoupit ke spolupráci a sdílení spalovacího zážehového čtyřválce BMW pro hybridy nové generace.

Foto: BMW

Čtyřválec BMW B48

Článek

Zpřísňování emisních limitů, pomalejší nástup elektrifikace i stále silnější konkurence ze strany čínských značek nutí evropské automobilky hledat nové cesty, včetně bližší spolupráce. O té přitom nyní podle všeho jednají i německé prémiové značky Mercedes-Benz a BMW, které jsou odvěkými rivaly.

Jednání, na která jako první upozornil německý Manager Magazin, by se měla týkat použití zážehového čtyřválce automobilky BMW pro novou generaci hybridních vozidel značky Mercedes-Benz. Motor by se mohl stát základem plug-in hybridního systému v modelech řady CLA, GLA, GLB, třídy C a E nebo v modelech GLC a novém malém modelu „g“.

Mercedes aktuálně využívá 1,5litrový čtyřválec M252, vyvinutý v Německu a vyráběný v Číně, ten je však uzpůsoben především pro mild-hybridní systémy. Údajně však není vhodný pro nasazení v plug-in hybridních vozech, případně v elektromobilech s prodlužovačem dojezdu, přičemž tato technologie by mohla v budoucnu získat na významu.

Pro tyto typy využití by automobilka Mercedes-Benz mohla využít 2,0litrový zážehový čtyřválec BMW s označením B48, který se aktuálně objevuje napříč modely značek BMW a Mini. Motor je vhodný pro podélné i příčné uložení a nabízí velkou flexibilitu - od menších modelů po větší.

Zdroj z automobilky Mercedes-Benz pak pro britský Autocar uvedl, že obě společnosti už jsou ve vyšší úrovni plánování a vyjednávání, přičemž oficiální oznámení spolupráce by mohlo přijít ještě před koncem roku. Automobilka BMW se ke spekulacím zatím nevyjádřila.

Foto: BMW

Mnichovský čtyřválec by se brzy mohl stát základem hybridních systémů ve vozech značky Mercedes-Benz.

Pokud by jednání dopadla úspěšně, byl by to zřejmě první případ, kdy budou dvě německé prémiové značky dlouhodobě sdílet motory a pravděpodobně i převodovky, jak dodává Autocar.

Sdílení motoru by přitom mělo být označováno jako strategický krok ke snížení vývojových nákladů a značce Mercedes-Benz by mělo dát nový motor splňující emisní normu Euro 7, který bude zásadní pro pokračování spalovacích motorů a rozšiřování nabídky hybridních systémů v blízké budoucnosti.

Výběr článků

Načítám