Hlavní obsah

Nový Mercedes CLA zákazníci nenabijí na starších pomalejších nabíječkách

2:23
2:23

Poslechněte si tento článek

Elektrický Mercedes-Benz CLA sice slibuje působivý dojezd, jeho nabití však bude komplikovat fakt, že nepodporuje starší a stále velmi běžné 400V nabíječky.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLA

Článek

Elektrický Mercedes-Benz CLA třetí generace je prvním vozem značky na platformě MMA a díky kombinaci moderní techniky a propracované aerodynamiky nabízí čistě elektrický dojezd v rozmezí 694 až 792 kilometrů dle WLTP, což jsou velmi působivé parametry.

Vůz navíc podporuje rychlonabíjení při výkonu až 320 kW, díky čemuž by měl za optimálních podmínek nabídnout po deseti minutách nabíjení dojezd dalších 325 kilometrů. V segmentu kompaktních vozů, do kterého CLA spadá, jde opět o skvělé hodnoty.

Jak ovšem upozornil britský web Autocar, v konfigurátoru vozu je informace, podle které nepodporuje nabíjení na starších 400V nabíjecích stanicích. O tom jsme se přesvědčili také v českém konfigurátoru značky, který uvádí: „Vezměte prosím na vědomí, že nabíjení není možné na nabíjecích stanicích 400 V, a proto se tyto stanice v navigaci nezobrazují.“

Majitelé CLA tak například nebudou moci nabíjet na starším typu nabíječek s maximálním výkonem 50 kW nebo na řadě nabíjecích stanic Tesla Supercharger. Jde přitom o celkem nevšední přístup.

Moderní 800V platformu totiž nabízí i další značky, které ale nabíjení neomezují. Například vozy Hyundai a Kia mají na palubě konvertor, který umožňuje i nabíjení na starších 400V nabíječkách. Tento konvertor však na palubě CLA chybí, což mohlo být podle Autocaru jedno z opatření, jak držet cenu vozu co nejníž.

Foto: Mercedes-Benz

800V platforma nového modelu CLA

Koncernové značky jako Audi a Porsche využívají odlišný přístup, kdy jsou schopny 800V baterii virtuálně rozdělit na dvě 400V baterie, které vystačí i s pomalejší nabíječkou. Mercedes však tyto možnosti evidentně nenabízí a spoléhá na fakt, že zákazníci budou nabíjet buď doma/v práci, nebo se nechají vestavěnou navigací dovést na podporovaný typ nabíječky.

Je ostatně pravda, že síť 800V nabíjecích stanic se stále rozrůstá, a zástupce značky v rozhovoru pro Autocar uvedl, že aktualizace seznamu ve vozech probíhá téměř okamžitě. Na otázku, zda bude možné si za konvertor pro nabíjení u 400V nabíječek alespoň časem připlatit, však zástupce značky neodpověděl.

Výběr článků

Načítám