Hlavní obsah

Nové Mitsubishi ASX je převlečeným renaultem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové Mitsubishi ASX, které se začne prodávat v příštím roce, fanoušci Renaultu už nějaký ten pátek znají pod jménem Captur. V rámci alianční spolupráce ovšem vůz nepřišel ani o špičková pohonná ústrojí.

Foto: Mitsubishi

Nové Mitsubishi ASX.

Článek

Automobilka Mitsubishi již dříve avizovala, že nové modely, které bude v Evropě uvádět na trh, budou využívat techniku Renaultu. Tehdy však svět ještě netušil, že budou využívat i design francouzské značky včetně světelných podpisů. Přivítejte nové Mitsubishi ASX, které je Renaultem Captur s jinými logy - doslova.

Abychom ale vozu nekřivdili, přece jen tu určité změny jsou. Ta největší je v designu přední masky - její horní linka hezky ladí s linkou denního svícení - a v poměrně prominentním umístění couvací kamery na pátých dveřích. Captur má kameru uprostřed loga, Mitsubishi se ale rozhodlo jít cestou nápisu, takže muselo u kamery použít velkou plastovou konzoli.

V interiéru se píše podobný příběh, kdy palubní desce dominuje na výšku orientovaný displej infotainmentu se systémem francouzské automobilky, která je s Mitsubishi a Nissanem v alianci. Základní velikost displeje je 7″, za příplatek je 9,3″ displej a oba nabízí už ve standardu bezdrátové připojení Androidu Auto či Apple CarPlay. K mání je ale i vestavěná navigace.

Přístrojový štít bude mít tři varianty, od analogového s malým displejem přes 7″ displej až po největší 10″ digitální přístrojový štít, který zobrazují zveřejněné fotografie.

Po stránce bezpečnostní výbavy je už ve standardu slušná porce hlídačů a asistentů: systém zmírňování následků čelní kolize s ochranou chodců, signalizace vzdálenosti, varování při opuštění jízdního pruhu, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, tempomat, parkovací senzory a couvací kamera.

Prvky jako sledování mrtvých úhlů, asistent vedení ve středu jízdního pruhu, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat či automatická dálková světla jsou za příplatek. Také je možné pořídit adaptivní nastavitelné odpružení či systém MI-Pilot, který je v podstatě poloautonomním řízením; ten ale vyžaduje samočinnou převodovku.

Jak funguje levné samořízení? Test Renaultu Clio s paketem poloautonomní jízdy

Testy

ASX odhalilo své pohony už dříve, takže jen ve zkratce - k mání je litrový tříválec a 1,3l čtyřválec, oba zážehové s přeplňováním o výkonu 91, resp. 140 koní. Jsou standardně spojeny s šestistupňovým manuálem, u „jedna-trojky“ lze připlatit za sedmistupňovou dvouspojku.

V nabídce je také hybridní a plug-in hybridní provedení, které spojuje atmosférický čtyřválec se dvěma elektromotory pro celkový výkon 145 koní u hybridu a 160 koní u verze PHEV díky větší a výkonnější baterii.

Nejde ale o pohon všech kol, platforma CMF-B ho neumožňuje. Jeden z elektromotorů je menší, tzv. pomocný, a napomáhá při změně rychlostního stupně či startuje spalovací motor.

Příští Mitsubishi ASX odhalilo motory, pochází od Renaultu

AutoMoto

Nové ASX se bude vyrábět, jak víme již z dřívějška, v továrně Renaultu ve španělském městě Valladolid. Objednávkové knihy se podle automobilky otevřou již brzy, do té doby budeme jistě znát i ceník. V autosalonech se vůz objeví v březnu příštího roku.

Foto: Renault

Renault Captur R.S. Line

Foto: Mitsubishi

Dosavadní Mitsubishi ASX.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám