Článek
Mladá italská automobilka Automobili Mignatta veřejnosti poprvé představila svůj první model s označením Rina, který se naprosto vymyká standardům dnešních dnů. Dvoumístný roadster sice ještě neodhalil všechny detaily, přesto je už nyní jasné, že chce oslovit především důrazem na italskou eleganci a požitky z jízdy.
Pod kapotou karoserie, jejíž tvary byly inspirovány stylovými vozy šedesátých let minulého století, se totiž ukrývá 5,0litrový motor V8, jehož původ ani parametry zatím výrobce neupřesnil. Spojen je však se šestistupňovou manuální převodovkou, která roztáčí zadní kola.
Karoserie, která postrádá čelní sklo i střechu, by se přitom hmotností měla pohybovat zhruba na úrovni jedné tuny, jak dodává Motor1. Podběhy pak vyplňují kola o průměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, ukrývající šestipístkové brzdy Brembo vpředu a čtyřpístkové vzadu.
Velmi jednoduše pojatá kabina sází na kombinaci kůže a karbonu, přičemž postrádá jakékoliv digitální panely.
V kapličce přístrojů před řidičem má hlavní pozici otáčkoměr, jehož červené pole začíná u 6200 otáček za minutu, lemovaný dalšími čtyřmi analogovými budíky. Tachometr je pak umístěn ve středovém panelu.
Vůz má vlastní panel ventilace s klimatizací a několik analogových přepínačů, mezi kterými je zřejmě i ovládání klapky výfukového systému se čtyřmi koncovkami nebo systém pro zvednutí přední nápravy.
Úsměvným detailem je pak v dnešní době i klasický 12V zapalovač, vedle kterého je zřejmě i popelník.
Cena vozu by měla startovat od částky 290 000 eur, v přepočtu cca 7,24 milionu korun, což je na první model nové značky poměrně ambiciózní. Některé detaily, jako například ovladače v kabině, přitom působí poměrně lacině a nedotaženě. Svým celkovým designem a technikou však nový roadster působí na dnešním trhu skutečně unikátně.