Hlavní obsah

Nissan se ani v krizi nevzdává projektu nového supersportu GT-R

2:13
2:13

Poslechněte si tento článek

Navzdory tomu, že Nissan šetří, kde může, aby se udržel nad vodou, pracuje na novém GT-R jako součásti své revitalizační strategie. Příští generace zmíněného vozu není jednoduchá na vývoj, přesto auta jako GT-R jsou pro značku Nissan důležitá i v současné náročné době.

Foto: Nissan

Koncept Nissan Hyper Force (Ilustrační foto)

Článek

Arnaud Charpentier, regionální viceprezident pro marketing a mobilitu společnosti Nissan, potvrdil britskému webu AutoExpress, že „jsou lidé, kteří na tomto projektu pracují“, i když termín a způsob realizace zatím zůstávají nejasné. Klíčové však je, že nový GT-R bude muset být vybaven pohonem, který automobilka považuje za perspektivní do budoucích let.

Vývoj je složitější, než tomu bylo u předchozího modelu R35. V éře elektromobilů jsou výkon v přímce a vylepšení pohonného ústrojí, které byly kdysi charakteristickým znakem GT-R, relativně snadno dosažitelné díky flexibilitě elektrických motorů.

Vedení Nissanu si tak uvědomuje, že GT-R bude muset být něčím jiným. Charpentier k tomu dodal: „Pokud bude elektrický nebo elektrifikovaný, musí zůstat sportovním vozem. Ale pokud skončíte se stejným výkonem jako elektrické SUV, to je problém. Musíme znovu vymyslet pojem sportovní vůz.“

Foto: Nissan

Koncept Nissan Hyper Force z roku 2023 je předzvěstí příští generace modelu GT-R.

Plán revitalizace značky Nissan nezapomíná ani na divizi Nismo. Ta bude podle Charpentiera postavena do centra značky jako jeden ze silných názvů, které tvoří hodnotu značky a způsob, jak vzrušovat zákazníky.

Po stránce produktů by mohla začít verzí Nismo nové micry, která by si vypůjčila elektromotor a úpravy podvozku od svého sesterského vozu Alpine A290 - ale to už spekulujeme. Otázkou zůstává, zda bude dosah Nisma rozšířen podobně jako GR u Toyoty, aby zahrnovalo jak vylepšené verze stávajících modelů, tak i speciální sportovní modely.

Nissan se nyní potýká se slabým prodejem v Číně a ve Spojených státech. Automobilka se navíc ještě plně nezotavila z let krize a chaosu, což vyvolalo zatčení a sesazení bývalého generálního ředitele Carlose Ghosna v roce 2018. Nissan podle analytiků nyní doplácí mimo jiné na to, že se pod Ghosnovým vedením příliš soustředil na zvyšování objemu prodeje na úkor ziskovosti.

Loni v prosinci automobilka zahájila rozhovory o spojení s domácím konkurentem Honda. Letos v únoru ale firmy oznámily ukončení rozhovorů.

Výběr článků

Načítám