Článek
Arnaud Charpentier, regionální viceprezident pro marketing a mobilitu společnosti Nissan, potvrdil britskému webu AutoExpress, že „jsou lidé, kteří na tomto projektu pracují“, i když termín a způsob realizace zatím zůstávají nejasné. Klíčové však je, že nový GT-R bude muset být vybaven pohonem, který automobilka považuje za perspektivní do budoucích let.
Vývoj je složitější, než tomu bylo u předchozího modelu R35. V éře elektromobilů jsou výkon v přímce a vylepšení pohonného ústrojí, které byly kdysi charakteristickým znakem GT-R, relativně snadno dosažitelné díky flexibilitě elektrických motorů.
Vedení Nissanu si tak uvědomuje, že GT-R bude muset být něčím jiným. Charpentier k tomu dodal: „Pokud bude elektrický nebo elektrifikovaný, musí zůstat sportovním vozem. Ale pokud skončíte se stejným výkonem jako elektrické SUV, to je problém. Musíme znovu vymyslet pojem sportovní vůz.“

Koncept Nissan Hyper Force z roku 2023 je předzvěstí příští generace modelu GT-R.
Plán revitalizace značky Nissan nezapomíná ani na divizi Nismo. Ta bude podle Charpentiera postavena do centra značky jako jeden ze silných názvů, které tvoří hodnotu značky a způsob, jak vzrušovat zákazníky.
Po stránce produktů by mohla začít verzí Nismo nové micry, která by si vypůjčila elektromotor a úpravy podvozku od svého sesterského vozu Alpine A290 - ale to už spekulujeme. Otázkou zůstává, zda bude dosah Nisma rozšířen podobně jako GR u Toyoty, aby zahrnovalo jak vylepšené verze stávajících modelů, tak i speciální sportovní modely.
Nissan se nyní potýká se slabým prodejem v Číně a ve Spojených státech. Automobilka se navíc ještě plně nezotavila z let krize a chaosu, což vyvolalo zatčení a sesazení bývalého generálního ředitele Carlose Ghosna v roce 2018. Nissan podle analytiků nyní doplácí mimo jiné na to, že se pod Ghosnovým vedením příliš soustředil na zvyšování objemu prodeje na úkor ziskovosti.
Loni v prosinci automobilka zahájila rozhovory o spojení s domácím konkurentem Honda. Letos v únoru ale firmy oznámily ukončení rozhovorů.