Hlavní obsah

Nissan poodhaluje novou generaci elektromobilu Leaf

2:02
2:02

Poslechněte si tento článek

Třetí generace čistě elektrického modelu Leaf se stane crossoverem, který slibuje výraznější design, bohatý vnitřní prostor a snadné cestování na delší vzdálenosti.

Foto: Nissan

Nový Nissan Leaf

Článek

Nissan Leaf se stal při premiéře v roce 2010 jedním z prvních masově vyráběných elektromobilů na světě. Automobilka do dnešní doby vyrobila téměř 700 000 kusů a již během června 2025 plánuje představit třetí generaci, která přinese další zásadní změny.

Některé z nich automobilka odhaluje na nově zveřejněných snímcích a videu, kde si můžeme nový model celkem dobře prohlédnout ještě před premiérou. Zásadní změnou je přitom změna karosářského stylu z hatchbacku k populárnějším tvarům crossoveru.

Foto: Nissan

Nový Nissan Leaf se objevil v novém videu automobilky, kde zazněly rovněž informace o jeho schopnostech snadno zdolávat i delší cesty.

Nový model nabídne výrazný světelný podpis, uhlazené linie se zapuštěnými klikami, aerodynamicky tvarovaná kola o průměru 19 palců nebo aktivní aerodynamické prvky. Koeficient odporu vzduchu se tak automobilce podařilo u evropské specifikace snížit až na hodnotu 0,25.

Technickým základem vozu by měla být platforma CMF-EV, jež vznikla ve spolupráci Renault–Mitsubishi, na které stojí například už model Nissan Ariya. Technické parametry zatím neznáme, nový leaf by však měl nabídnout modernější a prostornější kabinu.

Foto: Nissan

Jednou z novinek v kabině leafu bude elektrochromatické střešní okno, které nepotřebuje roletku pro zastínění.

Střešní okno s elektrochromatickou technologií

Vedle rovné podlahy, která je jednou z předností platformy CMF-EV, dostane nový leaf také střešní okno s elektrochromatickou technologií zastínění. Díky tomu není potřeba roletka, která často omezuje prostor nad hlavou zadních cestujících. I to navíc umožnilo celou střechu snížit a zlepšit tak aerodynamiku.

Parametry baterie ani elektromotoru zatím neznáme, podle automobilky by se však nový leaf měl stát vážným konkurentem vozů se spalovacími motory, a to i při cestách na delší vzdálenosti.

Mezi zastávkami by měl zvládnout ujet 300 až 500 kilometrů, na dálnicích by měl nabídnout slušnou dynamiku i nízkou spotřebu a na nabíječkách by měl za cca 14 minut, což je prý průměrná doba zastávek, nabít dost energie na zdolání až 250 kilometrů.

Výběr článků

Načítám