Článek
Plug-in hybridní automobily nabízejí teoreticky to nejlepší ze světa spalovacích a elektrických vozů. Po určitou dobu mohou jezdit zcela bezemisně a díky možnosti nabíjení doma či v práci i s velmi nízkými náklady. Na dlouhých cestách pak mohou využít spalovací motor, kdy moderní vozy nabídnou stále velmi slušnou spotřebu.
Vedle komplikovanější údržby však mají plug-in hybridy ještě jeden zásadnější problém - jejich majitelé je podle dostupných statistik obvykle příliš často nenabíjejí a cestují tak především za využití spalovacího motoru. Reálné emise vozu tak bývají podstatně vyšší než dle údajů vycházejících z testování.
EU tak zvažuje, že by plug-in hybridy mohly být terčem mnohem přísnějších emisních testů, než budou muset společně se spalovacími motory v roce 2035 na trzích EU skončit.
Německá Asociace automobilového průmyslu (VDA) však vidí cestu spíše v motivaci řidičů k častějšímu nabíjení, a tedy častějšímu cestování v bezemisním režimu, respektive s nízkými emisemi, jak upozornil magazín Spiegel.
Hildegard Müllerová, prezidentka asociace VDA, měla v rozhovoru pro Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung naznačit jednu z podob motivace, která by spočívala v omezování výkonu. Pokud by například řidič na určitém úseku své cesty vůz nenabil alespoň jednou, vůz by měl omezený maximální výkon. A to až do dalšího nabití.
Zatím se jedná pouze o návrh, který by se mohl týkat až nové generace vozidel s plug-in hybridním pohonem. Je přitom otázkou, jak se bude přístup EU k zákazu spalovacích motorů nadále vyvíjet. Hlasy kritiků úplného zákazu spalovacích motorů od roku 2035 totiž v posledních měsících výrazně sílí, a to zejména v německém automobilovém průmyslu.


