Článek
Ženevský autosalon je událostí, která počátkem března ovládne všechna motoristická média. Pravdou je, že ani letos výstaviště Palexpo nezklamalo a nabídlo desítky nových produkčních vozů i konceptů. Jako vždy nechyběl nikdo z významných výrobců automobilů, na výstavišti se objevili i významní úpravci vozů, jeden menší pavilon měly vyhrazené výhradně „zelené“ vozy. A nechyběl ani švédský Saab, jenž v minulých měsících bojoval o své přežití.

Ženeva 2010 - hybridní Ferrari
Výstava se letos nesla ve znamení ekologie a hybridních pohonů, své místo zde nicméně měly i vozy přinášející radost z řízení – dva příklady za všechny – úchvatné Ferrari 458 Italia nebo Lexus LFA.
Celkově byly stánky hlavních vystavovatelů zhruba stejně velké jako v minulých ročnících, chyběla však opulentnost a málokdo přišel s něčím novým či originálním – většina automobilek postavila své nové modely na jednoduché piedestaly a mezi ně vypustila více či méně hostesek. Méně je zkrátka někdy více. Čestnou výjimku tvořil Peugeot, jenž měl u představovaného konceptu SR1 v pozadí velký panel s padající vodou.

Ženeva 2010 - Renault Wind
Na stánku Alfy Romeo nás nejvíce zaujala Giulietta – první dojmy po usednutí dovnitř jsou pozitivní – dobré zpracování i výběr materiálů [celá zpráva].
Uvidíme, jak bude tato novinka od Alfy jezdit a zda zatopí všudypřítomným Golfům a Focusům.
Audi mělo coby svou hlavní novinku malý hatchback A1 [celá zpráva].
Dobře vypadala také produkční verze sportovního RS5. U konkurenčního BMW byla hlavní hvězdou nová pětka – sedan vyšší střední třídy.

Ženeva 2010
Citroën ukázal divoký koncept DS4 a produkční DS3 [celá zpráva ]
Na stánku Dacie byl k vidění Duster – levné SUV, které nabídne zajímavý design i prostornost, jen interiér působil na první pohled trochu lacině.
Na stánku Ferrari nás kromě krásného 458 Italia [celá zpráva]zaujala studie hybridního Hy-Kers, založená na 599 GTB Fiorano [celá zpráva].
Benzínovému dvanáctiválci pomáhá elektromotor, automobilka tuto studii v Ženevě představila stylově v ostré zelené, ostatní modely byly pochopitelně červené.

Ženeva 2010 - faceliftovaná Fabia
Fiat neměl ve Švýcarsku žádný nový model, ukázal nicméně nový dvouválcový motor, jenž by se měl dostat do Fiatu 500. Výhodou budou nízké emise i spotřeba do čtyř litrů.
Honda představila sportovní hybrid CR-Z, vycházející z modelu Insight. [celá zpráva]
Kia se pochlubila novým Sportage a studií čtyřmístného hybridu Ray. Lexus zaútočí v segmentu prémiových hatchbacků s modelem CT. Mazda ukázala velkoprostorovou řadu 5, facelift řady 6 a speciální edici sportovního roadsteru MX-5.

Ženeva 2010 - Lexus LF-A
Hlavní hvězdou stánku Mercedesu byla kromě sportovního kupé SLS AMG [celá zpráva]studie F800 Style – svým vzhledem mimořádně odvážný koncept luxusního sedanu.
Mini ukázalo v Ženevě největší dosud vyrobený Mini Cooper – produkční Countryman [celá zpráva].
Nissan se pochlubil novou generací městského modelu Micra. Na stánku Opelu nejvíce zaujala Meriva se zadními dveřmi otevíranými proti směru jízdy.

Ženeva 2010 - Tata Nano EV
Také Porsche podlehlo (nebo spíše bylo donuceno legislativou) hybridním vozům – v Ženevě ukázalo hned tři hybridní koncepty – včetně sportovní verze 911 GT3 [celá zpráva].
Toyota přivezla do Ženevy faceliftovanou RAV4 a hybridní verzi Aurisu [celá zpráva].
Na stánku japonské automobilky, jejíž všechny vozy byly bílé, budilo největší pozornost skvělé LF-A, desetiválcový supersport, jenž se na trh dostal v omezené sérii pěti set kusů.

Ženeva 2010 - stánek Škoda Auto
Škoda překvapila Fabií RS v karosářské variantě kombi [celá zpráva ]
Kromě hatchbacku se představila i modernizovaná Fabia a Roomster [celá zpráva].
Volkswagen uvedl Polo GTI a hybridní Touareg, produkční verzi Sharanu [celá zpráva ]
Krom toho byly na jeho stánku k vidění oplastované verze CrossPolo a CrossGolf. Volvo předvedlo novou S60, automobil, který by umí předejít srážce s chodcem [celá zpráva].

Ženeva 2010 - stánek Fordu





