Článek
Nová verze Speed se v modelu Bentayga samozřejmě nevyhne srovnání s předchůdcem, který poháněl šestilitrový dvanáctiválec do W. Čtyřlitrový vidlicový osmiválec se v této variantě dočkal vůbec nejsilnějšího nastavení, a tak je se svými 650 koni a 850 Nm výkonnější než W12, přičemž ztratil jen 50 Nm z mamutího točivého momentu předchůdce.
Menší motor znamená úsporu hmotnosti o 42 kg na výsledných 2466 kg. Zrychlení z nuly na stovku za 3,4 sekundy a maximální rychlost 310 km/h nejenže překonává předchozí Speed, ale obrovské SUV takovou dynamikou už patří do světa supersportů.
Vrchol točivého momentu je přitom k dispozici mezi 2250 a 4500 ot./min., díky čemuž má i vrcholná verze nabídnout typickou nenucenou akceleraci bez nutnosti zběsilého vytáčení, jak se na elegantní britskou značku sluší a patří. O hutný zvuk se přitom postará titanový výfuk od firmy Akrapović.
Podle automobilky došlo k přepracování aktivního vzduchového odpružení, ve sportovním režimu je až o 15 procent tužší než u předchůdce. Nechybí ani řízení zadních kol.
Nová „superbentayga“ se od ostatních variant vizuálně odlišuje logem Speed na bocích a také výběrem speciálních 22palcových nebo dokonce až 23palcových kol. Ta umožní i zástavbu příplatkových karbon-keramických brzd.
Uvnitř má verze Speed jiné rozvržení digitálního přístrojového panelu, stejně jako označení Speed na straně spolujezdce a na prahových lištách, a také odpovídající výšivky na sedadlech.
Cenu automobilka oficiálně nezveřejnila, podle informací britského Autocaru se však pohybuje mezi sportovní verzí V8 S a superluxusním EWB Mulliner, tedy v přepočtu kolem 6,5 milionu korun.