Článek
Koncem loňského roku představené Hyundai Palisade dostalo novou verzi - na jízdu mimo asfalt zaměřené provedení XRT Pro. Zaujme robustním vzhledem s výraznou přední částí, kde si nelze nevšimnout výrazných červených tažných ok. Ta jsou i na druhém konci auta stejně jako vzhledové úpravy.
Nejde však jen o show. Pro zlepšení průchodnosti terénem vzrostla světlá výška o 2,5 cm na celkových 21,3 cm, s čímž se zlepšily také nájezdové úhly i přejezdový úhel. Palisade XRT Pro je také standardně vybaveno 18" terénními pneumatikami.
Pod kapotou pracuje nově vyvinutý atmosférický 3,5litrový šestiválec s přímým vstřikováním, který poskytuje výkon 213 kW koní a točivý moment 353 Nm. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol HTRAC, který je ve standardní výbavě. Do řetězce přibyl elektronicky řízený samosvorný diferenciál zadní nápravy pro lepší trakci v náročném terénu.
Po stránce elektroniky přibyly nové jízdní režimy pro bahno, písek a sníh, také asistent pro sjíždění svahů a speciální tažný režim, který optimalizuje řazení převodovky při tažení těžších nákladů. Maximální tažná kapacita dosahuje 2270 kg, přičemž vůz je vybaven tažným zařízením instalovaným přímo z výroby, ukrytým v nárazníku.
Ve výbavě je také sledování mrtvého úhlu, panoramatický kamerový systém s pohledem na terén před vozidlem a zobrazení náklonů v reálném čase. Nechybí kompas a informace o nadmořské výšce.

Interiér Hyundai Palisade XRT ProVideo: Hyundai
„Palisade XRT Pro jsme navrhli pro aktivní rodiny, které potřebují všestranné vozidlo pro každodenní život i víkendové výpravy,“ uvedla Olabisi Boylová, viceprezidentka společnosti severoamerické divize Hyundai. „Naším cílem bylo vytvořit dostupné SUV s luxusními prvky, prostorem pro posádku a výraznými terénními schopnostmi.“
Výroba bude probíhat v jihokorejském výrobním závodě v Ulsanu. První kusy verze XRT Pro se objeví u prodejců Hyundai začátkem letošního léta - ovšem samozřejmě jen prodejců severoamerických stejně jako v případě běžného palisade.