Článek
Ačkoli prodloužit rozvor náprav moderního vozu není zrovna jednoduchá práce, takovou úpravu pro čínský trh podstoupí řada vozů. Vozidla s prodlouženým rozvorem jsou v Číně nesmírně populární a Tesla se přidala k tomuto trendu s Modelem Y L.
Elektrický crossover vycházející z varianty po faceliftu měří 4976 mm na délku, 2129 mm na šířku a 1668 mm na výšku. To znamená, že Model Y L je o 179 mm delší než běžný model a o 44 mm vyšší.
Přestože je vůz výrazně větší, je okamžitě rozpoznatelný jako Model Y. Varianta s dlouhým rozvorem se vyznačuje přepracovaným prosklením, delšími zadními dveřmi a unikátními 19palcovými koly. Má také výraznější zadní spoiler.
Modernizace pokračují i uvnitř, kde byl 15,4palcový informační a zábavní systém nahrazen větším 16palcovým displejem. Výraznou změnou jsou kapitánská křesla ve druhé řadě s vyhříváním a ventilací, elektricky skládacími loketními opěrkami a elektricky skládacími sedadly.
Vyhřívaná třetí řada sedadel se stisknutím tlačítka sklopí do roviny. Nechybí zadní větrací otvory a držáky nápojů. Úložný prostor při sklopení všech sedadel má objem 2539 litrů. To je o 401 litrů více než u běžného Modelu Y.
Vylepšený podvozek
O technice automobilka odhalila pouze hrstku informací. Jisté je, že Model Y L má systém pohonu všech kol se dvěma elektromotory a dojezd dle méně náročné čínské normy CLTC 751 km. Crossover dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, což je o 0,2 sekundy pomaleji než jeho menší sourozenec.
Vzhledem k větším rozměrům není překvapením, že crossover nabral o 96 kg, čímž se hmotnost zvýšila na 2088 kg. Aby se Model Y L vyrovnal se zvýšenou hmotností, má „vylepšený podvozek“, který „umožňuje plynulé a přesné ovládání vozidla v zatáčkách a na různých površích“.
Dlouhá verze začíná na ceně 339 000 juanů (992 tisíc korun), což je jen o 25 500 juanů (74 tisíc korun) více než u Modelu Y s pohonem všech kol.