Hlavní obsah

Nejlepší brzdy od Porsche nemusí být nejvhodnější na okruh, říká expert

Karbon-keramické brzdy, za které se u špičkových sporťáků často připlácejí statisíce korun, nemusí být vždy to nejlepší, zejména jezdíte-li se svým autem často ostře. Říká to technik australské divize značky Porsche.

Foto: Porsche

Porsche Ceramic Composite Brake, PCCB

Článek

Karbon-keramické brzdy jsou u sportovních aut poměrně drahý příplatek, např. u Porsche 911 Carrera S gen. 992 je třeba za PCCB, Porsche Ceramic Composite Brake, jak se tato vymoženost nazývá, připlatit 244 tisíc korun. A obecný názor je, že si je máte koupit, pokud chcete se svým autem jezdit opravdu ostře, protože víc vydrží.

Podle Paula Watsona, technika australské divize Porsche, je to ale v extrému z hlediska dlouhodobé životnosti právě naopak - pokud jezdíte se svým Porsche na okruh - tam nikdo nepřijede, aby jezdil pomalu - klasické ocelové brzdy jsou z tohoto pohledu lepší volbou. „Hromadění tepla degraduje karbonová vlákna v kotouči,” vysvětlil australskému webu WhichCar.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Porsche 911 Cabrio na ženevském autosalonu 2019

„Zjistili jsme to už dříve. Když jsme tyto brzdy uváděli na trh, říkali jsme zákazníkům, že vydrží životnost auta. Oni ale jezdili na okruhy a vraceli se s tím, že brzdy opotřebovali,” dodává Watson. Jaký je jejich konkrétní životní cyklus, ale neřekl - nechtěl být vtažen do spekulací o životnosti spotřebního materiálu.

Jaké jsou tedy benefity takhle drahého příplatku? Protože jsou karbon-keramické brzdy lehčí, má kolo nižší neodpruženou hmotnost. Nesporně také pomaleji „vadnou”, jinými slovy, neztrácí tak rychle brzdný účinek v několika ostrých kolech za sebou.

Že se při vysokých teplotách, které si tehdy vytvoří, rychleji opotřebovávají, je už věc druhá. A také jsou prý pro „lidi, kteří neradi čistí kola. Nenechávají nánosy brzdového prachu, což je výhoda”, říká Watson.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám