Článek
Yamaha připravuje na nadcházející Japan Mobility Show v Tokiu prezentaci elektrické tříkolky Tricera, která pro tuto značku, známou především motocykly, představuje neobvyklý krok. Vychází z konceptu představeného před třemi lety.
Klíčovou inovací tricery je systém řízení všech tří kol, který Yamaha vyvinula s cílem dosáhnout nové úrovně propojení mezi vozidlem a řidičem. Tato technologie má odlišit Triceru od běžných tříkolek, které typicky řídí pouze přední kolo (nebo kola). Společnost k elektrické tříkolce přidala také adaptivní zvukové zařízení upravující tón elektrického pohonu pro zvýšení smyslového zážitku, který často elektrickým vozidlům chybí.
Design tricery sdílí prvky s aktuální řadou motocyklů Yamaha, včetně kruhových světlometů a dvou horizontálních denních lamp na přední části. Tříkolka má komplexní „nos“ s malými kryty nad předními koly, větrné deflektory a drobná zpětná zrcátka, která nebyla součástí původního konceptu. Interiér zaujme tmavě červenými sportovními sedadly či zlatými pádly pod volantem.
Technické specifikace elektromotoru ani kapacita baterie zatím nebyly zveřejněny. Yamaha také dosud nepotvrdila, zda triceru skutečně nabídne k prodeji. Projekt zatím představuje spíše technologickou ukázku schopností značky v oblasti elektromobility.
Vedle tricery Yamaha v Tokiu představí další inovace včetně konceptu Motoroid. To je motocykl schopný ohýbat se a kroutit jako vozidlo ze science fiction. Dalším konceptem bude Proto BEV, plně elektrický sportovní motocykl naznačující budoucí směřování designového jazyka elektrických modelů značky.