Článek
Na první pohled je zřejmé, že designová revoluce se u druhého nejprodávanějšího (první je VW Golf) hatchbacku nižší střední třídy nekoná – ostatně proč také. Rozdíl není tak enormní jako mezi generací Opelem interně označovanou písmenem H (2004) a J (2009). Vzhled nové astry je tak spíše cizelací původního konceptu a jakkoliv jde o subjektivní záležitost, podle autora článku se povedl. Jde o líbivé auto, snad jen zakončení C sloupku (podívejte se na fotografie z profilu) se ne každému bude líbit.
V šedé metalíze to nové astře na poledním slunci sluší, hezká jsou i 18palcová kola. Zezadu nová astra trochu připomíná současné hatchbacky od Seatu. Zbytečně otylá je podle našeho mínění ploutev antény na střeše a až absurdně velké je víčko palivové nádrže.

Předpremiera nového vozu Opel Astra

Předpremiera nového vozu Opel Astra
Příjemné sedačky, odkládacích prostorů je hodně
Usedám za volant: příjemné jsou možnosti pro seřizování pohodlných sedadel (za příplatek mohou být masážní či odvětrávaná) – za volant si tak sedne jak menší, tak vyšší řidič. Podobně bohaté jsou i možnosti pro seřízení volantu, byť po uvolnění pojistky uslyšíte hlasitý pazvuk.
Sklon předních sedaček realizujete pomocí kolečka, což je vždy příjemnější, než když musíte po odjištění aretace upravovat sklon vahou svého vlastního těla. Našli jsme i příklad šetření - bezpečností pásy nejdou výškově posouvat.
Naopak chválíme dílenské zpracování i výběr materiálů – tady se astra směle může měřit s Volkswagenem Golfem. Tlačítka jsou příjemná na omak, celkové pojetí interiéru je konzervativní. Vadil nepraktický lesklý povrch. Nehezké jsou i „kolíčky” zavírání dveří, někteří konkurenti je mají schované pod plastem (ale kupodivu třeba prémiové BMW nikoliv).

Předpremiera nového vozu Opel Astra
Uvnitř vozu najdete i dostatek odkládacích prostor na drobnosti či nápoje. Multimediální systém nabízí barevný displej (ve dvou velikostních verzích – 7 nebo 8 palců), komunikuje s vámi česky a jeho ovládání je intuitivní – alespoň co lze zjistit z hodinové statické prohlídky.
O půl centimetru kratší, až o 200 kg lehčí
Vzadu je dostatek místa pro kolena a to navzdory zmenšení rozvoru náprav o 23 mm na na nynějších 2 662 mm. Nad hlavou je místa dostatek pro cestující do 185 cm, vyšší jedinci musí v sedačce trochu sklouznout. Výška vozu mimochodem také klesla, a to o 26 mm (nyní 1 485 mm).
A aby byl výčet úplný, o 49 mm je kratší i délka nové astry (4 370 mm). Pozoruhodné je pak snížení hmotnosti o 120 - 200 kilogramů v závislosti na motorizaci. Opticky to tak nevypadá, ale karoserie je údajně o 77 kg lehčí a půl metráku váhy inženýři Opelu ubrali na podvozku.
Zavazadelník má – v dané třídě průměrných – 370 litrů (o 10 l méně než dříve), vyšší je nákladová hrana.

Předpremiera nového vozu Opel Astra

Předpremiera nového vozu Opel Astra
V prodeji od září, první dodávky zkraje listopadu
Motorizace pro pátou generaci astry? Jejich výkon osciluje mezi 70 kW (95 k) až 147 kW (200 k). Poprvé se pod kapotami aster objeví i tříválcový motor o výkonu 77 kW (105 k). Nová je naftová čtrnáctistovka (čtyřválcová), zbývající motory mají zdvihový objem 1,6 litru.
Prodej bude zahájen hned po světové premiéře na IAA ve Frankfurtu, kdy bude zveřejněn i ceník. „První vozy si v Česku zákazníci převezmou na začátku listopadu,” uvedl pro Novinky.cz Martin Hejral z tuzemského zastoupení Opelu.
V únoru 2016 dorazí praktičtější verze kombi, chystá se i sportovní varianta OPC, kabriolet nikoliv.

Předpremiera nového vozu Opel Astra